کد خبر: 992630
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
سرمایه‌دار لبنانی- امریکایی متهم، خود زبان گشود
دادستانی امریکا اواخر ۲۰۱۹ هشت نفر از جمله احمد الخواجه، سرمایه‌دار امریکایی با اصلیت لبنانی و جورج نادر، شهروند امریکایی لبنانی‌تبار را به اعطای غیر قانونی ۵ /۳ میلیون دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ متهم کرد. حالا خود «احمد الخواجه» اعتراف کرده که دولت‌های سعودی و امارات ده‌ها و بلکه صد‌ها میلیون دلار به طور غیرقانونی برای کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ هزینه کرده‌اند تا او به قدرت برسد و دست به مقابله با ایران بزند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اندی الخواجه که پس از ورود به امریکا نامش را تغییر داده و با نام «احمد خواجه» شناخته می‌شود در گفتگو با نشریه «اسپکتاتور» امریکا گفته که فناوری خاصی را به «جورج نادر» تاجر لبنانی-امریکایی و مشاور سابق «محمد بن زاید» ولیعهد امارات فروخته تا به وسیله آن هزینه‌کرد‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار از سوی ریاض و ابوظبی را مخفی کرده و چنین وانمود کند که این کمک‌ها بسیار ناچیز و صرفاً برای کمک به شهروندان امریکایی بوده است. الخواجه گفته که «جورج نادر» به طور مرتب به این فکر می‌کرد که دولت‌های سعودی، امارات و روسیه چگونه می‌توانند به پیروزی ترامپ کمک کنند: «نادر از من می‌پرسید که چگونه می‌توان قبض‌های پرداخت الکترونیکی برای سایت‌های هدیه در اینترنت درست کرد، او می‌گفت که دوست دارم به ما بگویی چگونه باید این کار را انجام داد.»

سایه ابوظبی در کاخ سفید
جورج نادر را سایه ابوظبی در کاخ سفید می‌خوانند، کسی که الخواجه در گفتگو با اسپکتاتور می‌گوید که او پرسیده که چرا می‌خواهد به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کند و نادر نیز در پاسخ گفته که با مسئول انتخابات ترامپ دیدار کرده و با ترامپ توافقی صورت گرفته است مبنی بر اینکه اگر پیروز شد، به مقابله شدید با ایران و خروج از توافق هسته‌ای اقدام کند و مانع فروش نفت ایران شود. الخواجه سپس به راه‌حل کارت‌های جعلی اشاره کرده و می‌گوید که امارات و عربستان برای اینکه کارشان مخفی بماند، اقدام به استفاده از هویت‌های جعلی و کارت‌های جعلی بیمه یا کارت‌های هدایا کردند؛ بنابراین دیگر نیازی نبود که کمک‌های ۲۰۰دلاری به کمیته انتخابات فدرال اعلام شود. او گفته که عربستانی‌ها و اماراتی‌ها قادر بودند هزاران مورد از این کمک‌های کوچک را یکجا با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها بدهند؛ کارت‌هایی که به دلیل ارزش پایین کمتر از ۲۰۰ دلارشان، لازم نیست ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها را به کمیته انتخابات فدرال گزارش کنند.

پرونده‌ای از قبل گشوده
ترامپ که دیروز در هند بود هنوز به ادعای سرمایه‌دار امریکایی واکنشی نشان نداده، ولی آنچه که سخنان احمد الخواجه را جدی‌تر می‌کند این است که پرونده کمک‌های مالی خارجی به کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ مدت‌ها است که مطرح است. تیر ماه امسال بود که در امریکا اعلام شد بازرسان فدرال امریکا درمورد اتهام دریافت رشوه مشاور انتخاباتی رئیس‌جمهور این کشور از سعودی‌ها و اماراتی‌ها تحقیق می‌کنند. بازرسان فدرال، تماس‌های تام باراک، مشاور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا را در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بررسی می‌کنند. روزنامه نیویورک تایمز، نیز فاش کرده است که تام باراک به مدت ۹ ماه با نمایندگانی از امارات و عربستان در ارتباط بوده است. شرکت ساخت و ساز متعلق به تام باراک، ۵/۱ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران نزدیک به مقامات عربستان و امارات دریافت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار