کد خبر: 992476
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در ۲ سال گذشته ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده اند.

رسول تقی پور  افزود: سنت حسنه اختصاص هزینه ضیافت احسان متوفیان برای آزادی زندانیان برای اولین بار در کشور در تبریز به راه افتاده و مختص این شهر است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰۴ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

تقی پور گفت: هم اکنون، ۴۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیران هستند، که مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۶۸ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیران کمک شود، باقی مبلغ را نیز از طریق تقاضای اعسار به تقسیط، گذشت رضایتمندانه شاکیان، آورده خانواده‌های زندانیان و همچنین پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد تامین کرده و زمینه آزدی این زندانیان فراهم می شود.

 مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هفت نفر از این زندانیان، خانم هستند، اظهار کرد: این بانوان نیز بطور ناخواسته و با درخواست همسران خود، اقدام به صدور یا پشت نویسی چک کرده و در نهایت نیز راهی زندان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد به کمک خیران استان به آغوش خانواده خود بازگشتند، افزود: در سال جاری تا به امروز ۳۹۴ نفر آزاد شده اند که تلاش می کنیم تا آغاز سال نو این تعداد از میزان سال گذشته بیشتر شود.

تقی پور خاطرنشان کرد: هر سال در آستانه سال نو خیران استان بیش از هر زمان دیگری در ستاد دیه حاضر شده و به آزادی زندانیان استان کمک می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر