کد خبر: 992449
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
یک ناوشکن امریکایی از تنگه بسفر عبور کرد و وارد دریای سیاه شد؛ تحولی که واکنش تند روس‌ها را دی پی داشت. کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه، ورود این ناوشکن را اقدامی خصمانه و تنش‌زا از سوی امریکا خوانده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، دوربین‌ها عبور ناوشکن امریکایی «یو‌اس‌اس راس» از تنگه بسفر و ورود آن به دریای سیاه را تصویر برداری کرده‌اند. این ویدئو از طرف کانال یوتیوب Bosphorus Observer که عبور کشتی‌ها از این تنگه را ردیابی می‌کند منتشر شده است. به گفته پنتاگون، این ناوشکن مجهز به سیستم یورشی آگیس برای انجام «عملیات امنیتی و تقویت ثبات منطقه‌ای در دریا» است. ارتش امریکا گفته که «هدف از این بازدید تقویت روابط با شرکای حوضه دریای سیاه است.» روس‌ها ورود این ناوشکن را خصمانه قلمداد کرده‌اند. کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه دیروز در واکنش به آن، گفت: «رویکرد کشتی امریکایی در دریای سیاه، بیانگر علاقه‌مندی ناسالم امریکا به ایجاد تنش در نزدیکی مرز‌های روسیه است.»

وی تأکید کرد: «امریکایی‌ها قصد دارند با این رفتار تهاجمی به ظاهر قدرت و تعهد خود نسبت به دفاع از هم پیمانان‌شان، از جمله اوکراین و گرجستان را نشان دهند، اما روشن است که ورود این کشتی امریکایی نه تنها متضمن امنیت نیست، بلکه عامل بی ثباتی و تنش در منطقه است.» مرکز مدیریت دفاع ملی فدراسیون روسیه هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه این کشور با دقت زیاد ناوشکن موشک‌انداز «راس» متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده که وارد آب‌های دریای سیاه شده را زیر نظر خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: «نیرو‌ها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه روسیه ردیابی کلیه اقدامات ناوشکن امریکایی «راس» مجهز به موشک‌های هدایت شونده که از تاریخ ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰ (۴ اسفند ماه) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت مسکو وارد آب‌های دریای سیاه شده را آغاز کرده‌اند.»‌دیروز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم بدون اشاره به تحریکات، گفته که ارتش و نیروی دریایی این کشور به جدید‌ترین سلاح‌های لیزری مجهز خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار