کد خبر: 992290
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: از همه مهندسین شهر اصفهان دعوت می کنم تا برای بهبود کیفیت زندگی مردم، افزایش ضریب زیست پذیری شهر و آسایش و آرامش مردم با شهرداری اصفهان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،قدرت اله نوروزی در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر، ضمن تبریک و گرامیداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی ـ روز مهندسی، اظهار کرد: شهرداری بیشترین ارتباط را در رشته های مختلف مهندسی با نظام مهندسی و مهندسین دارد. مجموعه ای که در شهرداری فعال است، مجموعه ای است که در تمام بخش های آن از گذشته مهندسان زیادی حضور داشته و دارند.

وی تصریح کرد: زیبایی های اصفهان در حوزه های عمران و آبادانی مانند وجود پل های تاریخی، معابر متعدد، اتوبان ها، مجموعه پل های دفاع مقدس، احداث پارک ها، خلاقیت ها و زیبایی های موجود در باغ غدیر، باغ گلها، ناژوان، صفه و نحوه آبیاری و کشت نوع گونه ها و اینکه چگونه این فضای سبز در شرایط سخت خشکسالی آبیاری شود، همه از جمله کارهایی است که توسط مهندسین انجام می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مهندس موفق نگاهی آمیخته به مردم شناسی، جامعه شناسی و فرهنگ شناسی دارد، ادامه داد: از همه مهندسین شهر اصفهان دعوت می کنم تا برای بهبود کیفیت زندگی مردم، افزایش ضریب زیست پذیری شهر و آسایش و آرامش مردم و جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی در شهر به شهرداری کمک کرده و پیشنهادات و راهکارهای خود را برای گام برداشتن شهر به جلو ارائه دهند؛ شهرداری اصفهان آماده شنیدن نظرات مهندسان برای بهبود وضعیت زندگی مردم است.

وی اضافه کرد: شهرداری جلسات متعددی با سازمان نظام مهندسی اصفهان برگزار کرده و تعاملات بسیار خوبی میان این دو وجود دارد، همواره نقطه نظرات متفاوتی نیز بین سازمان نظام مهندسی وجود داشته اما با تعاملی که وجود دارد، امیدوارم شاهد شهری بهتر از گذشته در حوزه های مربوط به مهندسی به ویژه ساخت و سازها باشیم.

نوروزی با بیان اینکه می توان با وضعیت موجود و تعاملات لازم راهی را برویم که شاهد وضعیت مناسبتری برای شهر باشیم، گفت: با این تعاملات می توان راه را برای زندگی بهتر مردم هموار کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک هفتم اسفند روز بزرگداشت وکیل، افزود: وکلا نقش بسیار مهمی در تنظیم روابط اجتماعی مردم، حل و فصل اختلافات و احقاق حقوق افراد نیازمند خدمات حقوقی دارند.

راهکار عملی جلوگیری از فرونشست زمین در اصفهان جاری بودن زاینده رود است

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه نام دیگر فرونشست را زلزله خاموش گذاشته اند که هر لحظه در حال وقوع است، اظهار کرد: راهکار عملی برای حل این موضوع در اصفهان جاری شدن جریان زاینده رود و بسته شد چاه های غیر مجاز فارغ از هر بحث سیاسی و قومیتی است.

غلامحسین عسکری تصریح کرد: در اصفهان موارد بسیار زیادی از فرونشست ساختمان ها در اصفهان وجود داشته و مناقشه بسیار زیادی نیز بین مالکین و مهندسان ناظر به وجود آورده که نمی دانند علت این ترک ها چیست.

وی با بیان اینکه به علت فرونشست برخی از زیرساخت های اساسی استان نیز دچار آسیب شده است، افزود: شهرداری به عنوان مدیر بحران شهر لازم است به این موضوع ورود کند. شهرداری باید فرونشست را به ‌ویژه در نواحی شهری که لوله ‌های فشار قوی و اصلی گاز قرار دارد، جدی بگیرد زیرا اگر این لوله ها دچار شکست و صدمه شوند به میراث شهر اصفهان آسیب های جدی وارد می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان تاکید کرد: راهکارهای علمی و عملی این موضوع این است که باید در محاسبات سازه ای تجدید نظر کرده و تمهیدات فنی داشته باشیم تا اگر ساختمانی دچار فرونشست شد به صورت هماهنگ فرونشست کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بررسی ساختمان های پرخطر به صورت هفتگی انجام و گزارشات کارشناسی نیز تهیه می شود.

عسکری گفت: هر میزان تکنولوژی پیشرفت کند نظارت های سازمان مهندسی نیز دقیق تر می شود، به همین منظور نرم افزاری تهیه شده تا مهندس ناظر سرساختمان گزارشات لازم را ارائه دهد و ما به وسیله آن از حضور مهندس ناظر  مطمئن  شویم.

وی با بیان اینکه هم اکنون تفکیک وظایف میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود دارد، تاکید کرد: هر سازمانی در حوزه مربوط به خود به وظایفش درست عمل کند، سردرگمی به وجود نمی آید.

آغاز تشخیص کرونا در اصفهان

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: فردا آزمایشات تشخیص کرونا در مرکز پژوهشکده بیماری‌های عفونی اصفهان آغاز می‌ شود.

عباسعلی جوادی در این جلسه با اشاره به بیماری کرونا، شکل این ویروس را مشابه شکل تاج و خورشید ذکر کرد و افزود: باید توجه داشت که ویروس‌ها خود به خود امکان انتشار ندارند، ویروس‌ها نقشه راه هستند، بر روی سلول می‌نشینند و روند تکثیر سلول را تحت تأثیر نقشه راه خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به شکل سرماخوردگی ظاهر می شود سپس ادامه می یابد، افزود: در بسیاری از موارد کرونا را نمی‌توان کشف کرد، آنتی بادی برای این ویروس نداریم و باید برای تشخیص آن را جدا کنیم که این امر آزمایش پیشرفته می‌خواهد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان از فعال بودن تنها یک آزمایشکاه تشخیص ویروس کرونا در تهران خبر داد و تاکید کرد: در این شرایط کشور را به ۱۰ قطب تقسیم کرده‌ایم و از فردا در اصفهان در مرکز پژوهشکده بیماری ‌های عفونی آزمایش «پی سی آر» برای تشخیص کرونا آغاز می‌شود که کیت لازم ارسال شده و اگر کیت در اصفهان تمام شود دکتر میرهندی توان تولید کیت را دارد.

مشخص نیست بیمار قطعی مبتلا به کرونا در اصفهان وجود دارد یا خیر

وی اضافه کرد: در اصفهان هنوز مطالعات و آزمایش برای تشخیص کرونا نداشتیم، بنابراین نمی‌توان گفت مبتلای قطعی به این بیماری داریم یا خیر.

جوادی ضمن توصیه به معاونت حمل و نقل برای اجرای اقدامات ایمنی در حمل و نقل عمومی شهر و همچنین تجهیز سرویس های بهداشتی سطح شهر به مواد ضدعفونی کننده، گفت: با توجه به استفاده روزانه ۶۰۰ هزار نفر از  ناوگان حمل و نقل عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک باید نسبت به ضدعفونی کردن این ناوگان توجه داشته باشد. شهروندان نیز باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند تا از این بحران با موفقیت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم عمر ویروس چند روز است و آیا بیمار بعد از بهبودی می‌تواند ناقل باشد یا خیر، تصریح کرد: ماه‌ها زمان برای اطلاع پیدا کردن از ویروس لازم است و از این رو بهترین راهکار برای پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است.

گفتنی است، همچنین در این جلسه از شورای شهر اصفهان لایحه یک فوریتی اهدای مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون ریال به صورت بن پوشاک از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، به دانش آموزان بی بضاعت که از سوی شهرداری اصفهان به شورا تقدیم شده بود، تصویب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر