کد خبر: 992289
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر:
سرهنگ حسین بساطی از توقیف 58 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر با هوشمندی و اشرافیت بالای خود از دپوی تعداد قابل توجهی دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی (ماینر) قاچاق در انبار یکی از شرکت های حمل و نقل مسافربری مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی انبار مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات تعداد 58 دستگاه دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کردند گفت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای اقدامات قانونی همراه با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ابراز داشت : پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

این مقام انتظامی بیان کرد: استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌ کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شایان ذکر است؛پیش از این رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفته بود که فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به ضرر صنعت برق کشورمان است.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار