کد خبر: 992079
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
برای جلوگیری از حملات به تروریست‌ها در ادلب
در سایه افزایش تنش‌های سیاسی و نظامی میان روسیه و ترکیه و در پی شرایط ملتهب استان ادلب در شمال سوریه، برخی منابع روس فاش کردند ترکیه حریم هوایی خود را به روی جنگنده‌های روس بسته و مانع از عبور آن‌ها می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ترکیه همزمان تجهیزات و نیرو‌های جدیدی برای پشتیبانی لجستیکی از تروریست‌ها به استان ادلب اعزام کرده است.

روابط مسکو و آنکارا پس از شکست دو طرف در رسیدن به توافقی برای توقف درگیری‌ها در ادلب، به سطح بی‌سابقه‌ای از تنش‌ها رسیده است و پس از آنکه وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن پنج تن دیگر از نیرو‌های خود در حملاتی هوایی خبر داد، این تنش‌ها به اوج خود رسید. به گزارش روزنامه القدس‌العربی، این حملات هوایی از سوی روسیه در منطقه النیرب در ادلب انجام شد، چرا که وزارت دفاع روسیه آغاز حملات هوایی گسترده در منطقه را در پاسخ به حمله انجام شده توسط ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوری علیه دمشق در این منطقه اعلام کرد. روزنامه گازتا روسیسکایا، روز جمعه با اشاره به اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه همچنان در توافق با روسیه لجبازی می‌کند و دستور مسدود کردن حریم هوایی این کشور برای تحرکات نظامی روسیه را صادر کرده است، نوشت: ترکیه به چهار فروند جنگنده نظامی روسیه از جمله دو موشک‌انداز اجازه عبور از حریم هوایی‌اش به سمت سوریه را نداد. این روزنامه در ادامه نوشت: «جنگنده‌های روس پس از ممانعت ترکیه مجبور شدند برای ورود به سوریه از حریم هوایی ایران و عراق استفاده کنند و وزارت دفاع روسیه با بالا گرفتن درگیری‌ها و احتمال وقوع درگیری مستقیم با ترکیه، تجهیزات نظامی شامل تانک، خمپاره و موشک را به پایگاه حمیمیم در سوریه ارسال کرد». در سایه تنش‌ها میان روسیه و ترکیه، مسکو همچنان از طریق دو تنگه بوسفر و داردانل، تجهیزات نظامی را برای نیرو‌های خود در سوریه ارسال می‌کند. مسیر‌هایی که تمامی کشتی‌های روس در مسیر خود از دریای سیاه به مدیترانه مجبور به عبور از آن‌ها هستند. همزمان منابع سوری از ورود ستون نظامی جدید ارتش ترکیه به سوریه خبر دادند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این منابع بیان کردند: «ستون نظامی جدید ارتش ترکیه از طریق گذرگاه کفرلوسین به سوی جنوب استان ادلب حرکت کرده است. این ستون نظامی جدید شمال هشت تانک، ۱۲ نفربر، ۲۲ خودرو زرهی و دیگر ادوات است». ترکیه با ممانعت از ارسال تجهیزات نظامی و جلوگیری از پرواز جنگنده‌های روسی از حریم هوایی خود، تلاش می‌کند از این طریق در عملیات ضد تروریستی در ادلب وقفه ایجاد کرده و با حمایت از تکفیری‌ها، مانع از آزادسازی این استان شود. از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در تماس تلفنی با اردوغان، از حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در ادلب ابراز نگرانی کرد. به نوشته خبرگزاری «تاس»، دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین اعلام کرد: «تمرکز این گفتگو مجدداً بر وضعیت کنونی در منطقه کاهش تنش ادلب بود و دو رئیس‌جمهور بر لزوم تعهد بی‌قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار