کد خبر: 992020
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
یک نماینده مجلس:
سرويس سياسی جوان آنلاين: طرح «معامله قرن» تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرده و به هیچ عنوان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
مجید کیان‌پور در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به گام دوم اجرای طرح معامله قرن، گفت: حضور امریکا در هر منطقه چیزی جز بدبختی و ناامنی برای مردم آن منطقه نداشته است و در همین منطقه خاورمیانه نیز امریکایی‌ها هر روز در یک نقطه آشوب و فتنه‌ای جدید برپا می‌کنند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم ترامپ یک طرح صلح نیست، ادامه داد: این تصمیم ترامپ در سطح بین‌المللی واکنش‌هایی را به همراه داشت، اعتراضات گسترده‌ای در سطح منطقه، جهان اسلام و حتی کشور‌های غیرمسلمان ایجاد شد، چراکه فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند امتیازات قابل توجهی به اسرائیل بدهند.
وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از جمله اصلی‌ترین عوامل ناامنی و تنش در منطقه به شمار می‌رود، ادامه داد: طرح معامله قرن تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرده و به هیچ عنوان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صهیونیست‌ها به هر دری می‌زنند تا ابهت گذشته خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند معادلات منطقه مانند گذشته نیست که به راحتی با تعدادی تانک همه‌جا را ناامن کنند، اکنون حماس به دستاوردی رسیده که با موشک‌های خود می‌تواند تل‌آویو و حیفا و حتی مرکز اتمی اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مطرح کردن معامله قرن از سوی ترامپ رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی دارد و می‌خواهند آبرویی برای خود در بین مردمشان کسب کنند، ادامه داد: طرحی که امریکا برای تضمین امنیت اسرائیل در منطقه دنبال می‌کند، با حمایت‌های آل سعود، اردن و تعداد دیگری از کشور‌های عربی حاشیه خلیح فارس دنبال می‌شود.
عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به رفتار برخی کشور‌های مرتجع منطقه با موضوع معامله قرن و همدستی با امریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع، اظهار کرد: واکنش‌های منفی به موضوع «معامله قرن» باعث شد، برخی کشور‌های مرتجع عربی متوجه شوند که سازش با رژیم صهیونیستی درباره مهم‌ترین موضوع جهان اسلام یعنی اشغال بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی چه میزان آبروریزی و بی‌اعتباری برای آن‌ها می‌تواند در پی داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معامله قرن یک طرح استکباری است و به دنبال تصاحب سرزمین فلسطینیان است، تأکید کرد: طرح معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای اتحاد جریان‌های مختلف ضداسرائیلی در دنیا هم محسوب می‌شود. باید از سوی ملت‌های اسلامی موضعی قاطع و محکم در برابر طرح ننگین و خیانت‌کارانه معامله قرن اتخاذ و این معامله پلید سرنگون شود.
گفتنی است حمدبن جاسم آل‌ثانی، نخست وزیر پیشین قطر در صفحه کاربری خود نوشت: گام بعد از رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» امضای توافق عدم تجاوز بین اسرائیل و کشور‌های عربی خواهد بود. آل‌ثانی همچنین تصریح کرد: امضای این معاهده میان اسرائیل و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و نیز مصر و اردن و چه بسا مراکش باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار