کد خبر: 991627
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بانک اچ‌اس‌بی‌سی طرح‌هایی را برای فروش ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌هایش، کوچک کردن بخش سرمایه‌گذاری خود و تجدید ساختار در امریکا و اروپا اعلام کرد. این تجدید ساختار به معنای اخراج ۳۵ هزار نفر طی سه سال آینده خواهد بود.
به گزارش رویترز، اعلام این تجدید ساختار در حالی صورت می‌گیرد که میزان سوددهی این بانک انگلیسی بدون کسر مالیات در سال ۲۰۱۹ افت ۳۳ درصدی را شاهد بوده است. کاهش رشد اقتصادی در بازار‌های عمده‌ای که اچ‌اس‌بی‌سی در آن‌ها حضور دارد، شیوع سریع ویروس کرونا، طولانی شدن فرآیند خروج انگلیس از اتحدیه اروپا و کاهش نرخ‌های بهره بانک‌های مرکزی از عوامل کاهش سوددهی این بانک اعلام شده است. هر چند این بانک انگلیسی در طی چند سال گذشته از سرمایه‌گذاری‌های خود در آسیا و به ویژه چین میلیارد‌ها دلار سود کسب کرده، اما عملکرد ضعیف در اروپا و امریکا موجب افت سوددهی کلی آن شده است. تغییر استراتژی اچ‌اس‌بی‌سی از سوی نوئل کوئین، دبیر اجرایی موقت بانک ارائه شده است. به گفته نوئل براساس این برنامه تعداد کارمندان بانک طی سه سال آینده از ۲۳۵ به ۲۰۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت. بزرگ‌ترین بانک اروپا از نظر میزان دارایی که بخش عمده دارایی‌هایش در آسیا قرار دارد، میزان سوددهی سال ۲۰۱۹ خود قبل از کسر مالیات را ۳۵/۱۳ میلیارد دلار اعلام کرده، درحالی‌که این رقم در سال پیش از آن ۸۹/۱۹ میلیارد دلار بود.
اچ‌اس‌بی‌سی در بیش از ۵۰ کشور جهان از جمله اروپا، امریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا فعالیت دارد و حدود نیمی از درآمد و ۹۰ درصد سوددهی این بانک از بازار آسیا به دست می‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار