کد خبر: 991506
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت عرصه‌ی موسیقی، همزمان با جشنواره موسیقی فجر در تبریز خبر داد.

علی محرمی گفت: همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی موسیقی فجر، از چهار هنرمند برجسته و پیشکسوت عرصه‌ی موسیقی استان تجلیل می‌شود.

وی گفت: در این آیین از "اسفندیار قره‌باغی"، عاشیق "حسن اسکندری"، "مهداد کرباسی" و "عباس عابدین‌زاده" تجلیل خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تصریح کرد: نخستین جشنواره موسیقی فجر همزمان با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کشور و با هدف ایجاد نشاط عمومی و حفظ و اشاعه‌ی فرهنگ صحیح موسیقایی، در قالب اجرای گروه‌ها مانند سایر اجراهای صحنه ای و به شکل غیر رقابتی از بیست و چهارم بهمن‌ماه در تبریز،‌میانه، اسکو و اهر در حال اجراست و آیین اختتامیه این جشنواره چهارشنبه سی‌ام دی‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره یاد شده در پنج گرایش موسیقایی شامل گروه موسیقی دستگاهی(سنتی)، گروه موسیقی اقوام(مقامی)  آذربایجانی و عاشقی، گروه موسیقی کلاسیک(غربی)، گروه موسیقی پاپ و گروه موسیقی تلفیقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محرمی گفت:  ۱۷ گروه موسیقی  در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند که ۱۳ گروه آن از تبریز، یک گروه از میانه، ‌دو گروه از اهر و یک گروه از اسکو بودند.این جشنواره توسط انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پنج گرایش موسیقایی و در قالب گروه نوازی بدون محدودیت سنی و به مدت یک هفته همزمان با سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر