کد خبر: 990938
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹
آمار‌های گمرک کره‌جنوبی امروز نشان داد واردات نفت خام این کشور از امریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته ۳ /۵۳ درصد افزایش یافت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آمار‌های گمرک کره‌جنوبی امروز نشان داد واردات نفت خام این کشور از امریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته ۳/ ۵۳ درصد افزایش یافت. این نشان‌دهنده این موضوع است که در نبود نفت ایران به علت تحریم‌ها، خرید نفت کره‌جنوبی از امریکا افزایشی است.

بر اساس این آمار، پنجمین خریدار نفت جهان در ماه ژانویه ۷۲ /۱ میلیون تن یا ۴۰۶ هزار و ۵۵ بشکه در روز نفت‌خام امریکا را خرید که ۳ /۵۳ درصد از ۱۲ /۱ میلیون تن مدت مشابه پارسال بیشتر است.

همچنین این آمار از ۶۸/ ۱ میلون تن در ماه دسامبر ۲/ ۱ درصد بیشتر است. امریکا پس از عربستان دومین تأمین‌کننده نفت‌خام کره‌جنوبی به شمار می‌رود. این افزایش در خرید نفت امریکا توسط کره‌جنوبی، از زمانی رخ داد که سئول واردات نفت از ایران را از می‌۲۰۱۹ با پایان یافتن معافیت‌های تحریمی خرید نفت از ایران از واشنگتن متوقف کرد. کره‌جنوبی یکی از مشتریان بزرگ آسیایی نفت ایران بود.

کره‌جنوبی در ژانویه ۲۰۲۰ هیچ نفتی از ایران وارد نکرده‌است، اما سال گذشته ۲۲۷ هزار و ۹۴۱ تن برابر با ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه در روز خرید نفت از ایران داشت. بر اساس آمار گمرک کره، سئول در مجموع، ۴۲/ ۱۲ میلیون تن یا ۹۴/ ۲ میلیون بشکه در روز نفت‌خام در ماه ژانویه خریده‌است که اندکی از مدت مشابه پارسال کمتر است.

خرید نفت از عربستان نیز در این ماه ۹/ ۲ درصد افزایش یافته و به ۸۵۳ هزار و ۷۶۹ بشکه در روز رسیده‌است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
لعنت بر کسانی که اجازه دهند این کره ای ها دوباره به بازار ایران وارد شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار