کد خبر: 990934
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
در شرایطی که طی یکـی، دو سـال گذشته بازار مسکن و سهام در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد رشد داشته‌است، عضو پیشین شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: مردم به معجزه قیمت زمین و شاخص بورس معتقد شده‌اند و اگر با این خطر رو به رو شویم که مردم به این باور برسند معجزه رخ نخواهد داد، این میزان نقدینگی به کجا خواهد رفت؟ نخستین مقصد ارز است و همه برنامه‌های دولت برای کنترل بازار ارز به هم می‌خورد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عضو پیشین شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به قیمت مسکن گفت: پیش‌بینی نمی‌کردم قیمت مسکن در عرض دو سال ۱۷۰ درصد افزایش پیدا کند و با دلار رقابت کنند. زمانی که قیمت زمین دو برابر می‌شود یا شاخص بورس پنج برابر می‌شود، هیچ اشتغالی ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: مردم به معجزه قیمت زمین و شاخص بورس معتقد شده‌اند و اگر با این خطر رو به رو شویم که مردم به این باور برسند معجزه رخ نخواهد داد این میزان نقدینگی به کجا خواهد رفت؟ نخستین مقصد ارز است و همه برنامه‌های دولت برای کنترل بازار ارز به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: منافع بلند مدت ما در بازار سرمایه این است که نرخ بازده کمتر باشد، اما زمانی که مردم به ۵ درصد افزایش در ماه عادت می‌کنند، تأمین مالی بسیار مشکل خواهد بود. عبده تبریزی ادامه داد: من تعجب می‌کنم دولت در این دو سال دارایی نفروخت اگر بفروشد شاخص به این شکل بالا نمی‌رود. ۳۰ میلیارد دلار پروژه روی میز داریم که به گفته وزیر اقتصاد ۲۰ سود ارزی دارد. چرا نقدینگی را به آن سمت هدایت نکنیم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار