کد خبر: 990933
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶
مدیرکل سابق دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه به افزایش عرضه کمک می‌کند، گفت: تعیین تعرفه مالیاتی در خانه‌های خالی از سکنه مهم خواهد بود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عباس فرهادیه در گفتگو با «فارس» در پاسخ به این سؤال که آیا اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند به افزایش عرضه مسکن کمک کند، گفت: راه‌اندازی سامانه ملی املاک می‌تواند به شناسایی واحد‌های خالی از سکنه و افزایش عرضه مسکن کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً راه‌اندازی سامانه املاک می‌تواند به تعادل بازار مسکن کمک کند، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه املاک و اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند به ارائه آمار و اطلاعات مسکن سر و سامان دهد.
فرهادیه ادامه داد: اگر این سامانه راه‌اندازی و تحویل سازمان امور مالیاتی شود باید دید که چه تعرفه‌هایی ایجاد خواهد کرد تا برای دارندگان مسکن مقرون به صرفه نباشد که واحد مسکونی خود را خالی نگه دارد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ بیش از ۵/۲ میلیون مسکن خالی از سکنه وجود داشت که البته باید دید طی این سال‌ها تعداد این واحد‌های مسکونی افزایش یا کاهش یافته‌است؛ چراکه احتمال دارد در سال‌های ۹۶ و ۹۷ که قیمت مسکن جهش داشت، دارندگان این واحد‌های مسکونی توانسته باشند این واحد‌ها را تبدیل به احسن کرده و آن‌ها را بفروشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار