کد خبر: 990776
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
سارق حرفه‌ای و سابقه داری که موبایل رانندگان مسافرکش را سرقت می‌کرد دردام مأموران گرفتار شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، اوایل دی ماه امسال بود که راننده مسافرکشی به کلانتری‌۱۲۹ جامی رفت و از مرد ناشناسی به اتهام سرقت گوشی موبایلش شکایت کرد.

مرد جوان در توضیح ماجرا گفت: ساعتی قبل مردی حدوداً ۴۰‌ساله را به عنوان مسافر از میدان راه‌آهن به مقصد خیابان جمهوری به صورت دربستی سوار خودروام کردم. وقتی به مقصد رسیدیم، مرد جوان به من گفت که تلفن ضروری دارد و از من خواست موبایلم را به او بدهم تا با یکی از بستگانش صحبت کند و من به او اعتماد کردم و موبایلم را در اختیارش گذاشتم که ناگهان فرار کرد.

پس از طرح این شکایت مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند که در همان ابتدا با ۵ شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که همگی حکایت از این داشت مرد سارق به همین شیوه اقدام به سرقت موبایل راننده‌ها کرده است. پس از این مأموران دست به تحقیقات تخصصی زدند که با بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه دریافتند سارق موبایل‌ها مرد ۴۰ ساله‌ای به نام مهدی است که در پرونده‌اش ۱۱ فقره سابقه کیفری ثبت شده است. بنابراین با شناسایی سارق حرفه‌ای، مأموران ۱۴ بهمن‌ماه وی را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: حدود پنج‌ماه است در محدود‌های خیابان جمهوری، خیابان حافظ، ولیعصر، راه‌آهن و خیابان‌های مرکزی شهر پرسه می‌زدم و در فرصت مناسب خودرویی را به صورت دربست کرایه می‌کردم. هنگامی که به مقصد می‌رسیدم به بهانه اینکه تلفن همراه ندارم و یک تماس ضروری دارم گوشی تلفن همراه را از راننده می‌گرفتم و سرقت می‌کردم.

متهم در ادامه با اعتراف به ۳۵ فقره سرقت به این شیوه گفت: پس از سرقت، گوشی‌های مسروقه را در محدوده‌های خیابان مولوی و شوش به مالخری می‌فروختم و با پول آن مواد مخدر می‌خریدم.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی پایتخت با اعلام اینکه مأموران پس از اعتراف سارق، دو مالخر را هم دستگیر کردند، گفت: پس از تکمیل پرونده بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه‌۱۱ تهران دستور انتشار چهره بدون پوشش متهم را صادر کرد تا شهروندانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند پس از شناسایی متهم برای شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار