کد خبر: 990724
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: اوضاع هزینه‌کرد‌های دولت امریکا هر روز بدتر و بدتر می‌شود و کسری بودجه دولت فدرال به میزان متوسط ۱۰۰ میلیارد دلار در ماه رسیده است.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اوضاع هزینه‌کرد‌های دولت امریکا هر روز بدتر و بدتر می‌شود و کسری بودجه دولت فدرال به میزان متوسط ۱۰۰ میلیارد دلار در ماه رسیده است. از سوی دیگر سطح بدهی خانوار‌های امریکایی هر روز در حال افزایش و به رکورد ۱۴ تریلیون دلار رسیده است. داده‌های خزانه‌داری امریکا نشان داد که در چهار ماهه ابتدایی سال مالی ۲۰۲۰ این کشور با کسری بودجه ۲/ ۳۸۹ میلیارد دلاری روبه‌رو شده است. این نشان‌دهنده یک جهش ۲۵درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته است و حدود ۴۰ درصد کل کسری بودجه در سال مالی ۲۰۱۹ می‌باشد.
در ۱۲ ماه گذشته دولت امریکا ۰۶ /۱ تریلیون دلار بیشتر از درآمد خود خرج کرده است تا به این ترتیب کل بدهی ملی به ۳ /۲۳ تریلیون دلار برسد. هر چند میزان درآمد دولت به ۱۸ /۱ تریلیون دلار رسید که نسبت به ۱۰/ ۱ تریلیون دلار سال قبل افزایش یافته بود، اما شتاب افزایش ۶/ ۹ درصدی هزینه‌کرد‌ها بیشتر از رشد درآمد بود.
داده‌های فدرال‌رزرو نشان داد که میزان بدهی خانوار‌های امریکایی هم برای بیست و دومین ماه متوالی رشد کرده و به ۱۴ تریلیون دلار رسیده است. این بالاترین سطح بدهی این خانوار‌ها در تاریخ ثبت شده آن است. این ۵/ ۱ تریلیون دلار بالاتر از رکورد قبلی ۶۸ /۱۲ تریلیون دلاری در سه ماهه سوم ۲۰۰۸ است که بلافاصله بعد از آن بازار‌های سهام سقوط کردند و رکود بزرگ جهانی به وجود آمد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار