کد خبر: 990532
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری اعلام کرد
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: در زمینه تولید مواد اولیه دارو‌های زیستی خودکفا هستیم و هیچ ماده اولیه‌ای به کشور وارد نمی‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی قانعی با اعلام این خبر اظهار کرد: ما زمانی که می‌گوییم مواداولیه دارویی تولید کرده‌ایم، یعنی از ابتدا تا انتهای آن در کشور تولید می‌شود و اگر غیر از این باشد، نمی‌گوییم تولید کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به جرئت اعلام می‌کنم در زمینه تولید مواد اولیه دارو‌های زیستی خودکفا هستیم، افزود: البته همه تلاش‌ها در همین حد نمانده است و برنامه‌هایی برای تولید مواد اولیه دارو‌های شیمیایی که بخش بزرگی از بازار دارویی را تشکیل می‌دهند هم داریم.

قانعی افزود: تولید ماده اولیه دارو‌های شیمیایی هم یکی از اهداف ستاد است و در تلاش هستیم تا با کمک دانش‌بنیان‌های داخلی، طی دو تا سه سال این مواد را هم تولید بومی کنیم. وی خاطرنشان کرد: به صورت کلی ۱۴۰داروی زیستی وجود دارد که از این تعداد ۲۲ دارو در کشور تولید شده و قرار است ۳۰ داروی دیگر تا ۱۸ ماه آینده به تولید برسد.

براساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، روند تولید دارو با تهیه مواداولیه آن آغاز می‌شود و نبود مواد اولیه یعنی وابستگی از صفر تا ۱۰۰ به واردات، اما ایران با تلاش متخصصان خود توانسته این روند را تغییر دهد و با تولید مواد اولیه دارو‌های زیستی گامی بزرگ برای تأمین نیاز‌های داخلی بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار