کد خبر: 990502
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
وزیر دفاع:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: وزیر دفاع با بیان اینکه ماهواره و ماهواره بر یک موضوع غیرنظامی است، گفت: ممکن است ماهواره‌ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم، اما ماهواره‌بر یک موضوع کاملاً غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ما هم با قدرت توسعه این برنامه را پیش می‌بریم و هیچ منعی هم برای آن در دنیا وجود ندارد.

به گزارش فارس، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران در خصوص ادعای وزارت امور خارجه فرانسه و وزیر خارجه امریکا پیرامون برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه موضوع پرتاب ماهواره و ماهوار‌بر در دنیا روشن است و ارتباطی با بحث موشکی ندارد، اظهار داشت: در بحث موشکی هم آن چیزی که منع شده، ساختن و پرداختن به موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است که در جمهوری اسلامی ایران چنین چیزی وجود ندارد و تمامی موشک‌های ما که به آن‌ها افتخار می‌کنیم و یک مؤلفه مهم قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است با سرجنگی متعارف استفاده می‌شود و الحمدلله، چون دقت آن‌ها بسیار بالاست و امریکایی‌ها هم این دقت را در عین‌الاسد به خوبی لمس کردند، نیازی به چیز دیگری نداریم. وی تأکید کرد: ما موشک‌های دقیق با سرجنگی متعارف داریم.

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه ماهواره و ماهواره‌بر یک موضوع غیرنظامی است، عنوان کرد: ممکن است ماهواره‌ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم، اما ماهواره‌بر یک موضوع کاملاً غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ما هم با قدرت توسعه این برنامه را پیش می‌بریم و هیچ منعی هم برای آن در دنیا وجود ندارد.
امیر حاتمی با بیان اینکه ماهواره ظفر ۲ نیز با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب خواهد شد، گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره‌های ما هنوز موضوعی تحقیقاتی هستند و حتماً این تحقیقات تا جایی که به ثبات برسد و بتوانیم آن را پایدار کنیم، ادامه خواهد یافت و در اولین فرصتی که بتوانیم این کار را انجام خواهیم داد که فکر کنم حول و حوش اوایل سال آینده خواهد بود.

بنابر این گزارش شلیک موشک ماهواره بر سیمرغ هفته گذشته به رغم موفقیت اولیه به دلیل عدم شتاب‌گیری لازم در تزریق ماهواره ظفر به مدار ناموفق بود. پس از این پرتاب برخی از کشور‌های اروپایی و امریکایی شلیک این ماهواره را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عنوان و آن را قدمی در مسیر توسعه موشک‌های بالستیک ایران بیان کرده‌اند. این در حالی است که مقامات کشورمان همواره بر این نکته تأکید کرده‌اند که برنامه‌های فضایی ایران ماهیت نظامی ندارد و تنها به منظور پیشبرد اهداف تحقیقاتی و علمی با هدف استفاده صلح آمیز در حال توسعه است. طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران از توسعه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای منع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار