کد خبر: 990496
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: خسارات ناشی از جرائم ارز مجازی در سال گذشته میلادی ۱۶۰درصد نسبت به ۲۰۱۸ افزایش داشت. این رقم در ۲۰۱۸ برابر با ۷۴/ ۱ میلیارد دلار بود.
به گزارش رویترز، سیفرتریس، شرکت رسیدگی به جرائم بلاکچین گزارش داد خسارت ناشی از جرائم ارز مجازی در سال گذشته میلادی به ۵۲/ ۴ میلیارد دلار رسیده است. خسارات ناشی از دزدی بلاکچین افزایش و خسارت هک‌کردن‌ها کاهش یافته است.
خسارات ناشی از جرائم ارز مجازی در سال گذشته میلادی ۱۶۰ درصد نسبت به ۲۰۱۸ افزایش داشت. این رقم در ۲۰۱۸ برابر با ۷۴/ ۱ میلیارد دلار بود. بلاکچین که اولین بار به‌عنوان یک سیستم تقویت‌کننده بیت‌کوین معرفی شد، یک پایگاه اطلاعاتی مشترک است که با شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها حفظ می‌شود. خسارت کاربران و سرمایه‌گذاران ارز مجازی از تقلب و اختلاس در ۲۰۱۹ بیش از پنج برابر شده، در‌حالی‌که هک و دزدی ۶۶ درصد کاهش یافته است.
از زمان راه‌اندازی بیت‌کوین در بیش از ۱۰ سال گذشته، دولت‌های سراسر جهان درگیر ابهام و نبود شفافیت در بازار ارز مجازی بوده‌اند که خسارت‌های بزرگی به سرمایه‌گذاران زده است. کاربران و مشتریان ارز مجازی ۳ میلیارد دلار از طرح پانزی که شامل کیف پول مجازی و کلاهبرداری پلاس توکن می‌شد، ضرر کرده‌اند. تحقیقات سیفرتریس نشان می‌دهد بانک‌های سراسر جهان بیش از ۲ /۶ میلیارد دلار در ۲۰۱۹ برای جریمه‌های پولشویی پرداخت کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار