کد خبر: 990351
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
حاشیه‌ای بر نتایج استقلال و شهرخودرو در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان
تساوی استقلال مقابل الشرطه عراق و شکست شهرخودرو برابر الهلال در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، روند برد‌های این دو تیم در آسیا را متوقف کرد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: روز اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی دوشنبه شب برگزار شد که استقلال و شهرخودرو به عنوان دو نماینده ایران به مصاف حریفانشان رفتند. آبی‌ها در اربیل مهمان الشرطه بودند و عنابی‌پوشان مشهدی هم در امارات مقابل الهلال عربستان قرار گرفتند.

۳ نشد!
پس از دو برد مقابل الکویت و الریان در مرحله پلی‌آف آسیا، استقلال در اولین مسابقه در مرحله گروهی به مصاف الشرطه رفت، اما آبی‌ها نتوانستند با فرهاد مجیدی، سومین برد متوالی‌شان را در آسیا جشن بگیرند و در نهایت با تساوی یک – یک به کار خود پایان دادند. در این بازی اگرچه استقلال روی گل به خودی مدافع الشرطه پیش افتاد، اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم با بی‌احتیاطی شاهین طاهرخانی در محوطه جریمه یک پنالتی به تیم عراقی داد تا علی فائز گل مساوی را وارد دروازه حسینی کند و دو تیم در پایان هر کدام به یک امتیاز برسند. البته آبی‌ها در جریان این دیدار یک سروگردن بالاتر از حریف نشان دادند، اما این برتری سبب نشد مجیدی و شاگردانش سومین پیروزی در سومین بازی در فصل جدید لیگ قهرمانان را جشن بگیرند.

البته آبی‌ها خوش‌شانس بودند که بازی الوحده امارات و الاهلی عربستان دو تیم دیگر همگروه استقلال هم با تساوی یک – یک به پایان رسید تا حالا در جدول گروه A در پایان بازی‌های هفته اول، چهار تیم یک امتیاز با آماری کاملاً مشابه هم از نظر گل خورده و هم گل زده حضور داشته باشند.

امان از چمن و خستگی
در حالی استقلال قرار بود در بصره به مصاف الشرطه برود که تغییر شهر محل برگزاری بازی به دلایل امنیتی سبب شد این بازی در اربیل برگزار شود. با این حال کیفیت نامناسب چمن استادیوم فرانسو حریری اربیل یکی از مسائلی بود که استقلالی‌ها به آن معترض بودند، مانند وریا غفوری کاپیتان استقلال که کیفیت پایین زمین بازی در تساوی آبی‌ها را تأثیرگذار دانست: «واقعاً زمین شرایط مناسبی نداشت و تعجب کردیم که چطور این زمین مورد تأیید قرار گرفته و این کار را برای ما سخت کرد.» فرهاد مجیدی هم در نشست خبری پیش از بازی از چمن استادیوم اربیل انتقاد کرد: «به خاطر بد بودن زمین نتوانستیم کیفیت همیشگی خود را داشته باشیم.»

با این حال فشردگی بازی‌های استقلال در دو هفته گذشته یکی از دلایلی است که به گفته سرمربی استقلال سبب شده آبی‌ها از روند خوبی که در بازی‌های اخیرشان در آسیا داشته‌اند، فاصله بگیرند و پس از دو برد مقابل الکویت و الریان، ترمز بردهایشان در اربیل کشیده شود: «طبیعتاً از نتیجه بازی راضی نیستم، اما از تلاش بازیکنانم راضی هستم. با توجه به اینکه در ۱۲ روز چهار بازی انجام دادیم، بسیار خسته بودیم، ولی نمایش‌مان خوب بود.»

قائدی رفت پیش شیخ!
کابوس مصدومیت هم دست از سر استقلالی‌ها برنمی‌دارد و بازی با الشرطه در لیگ قهرمانان یک مصدوم دیگر روی دست آبی‌ها گذاشت تا لیست بازیکنانی که فرهاد مجیدی باید تا پایان دوران نقاهت‌شان، دور آن‌ها را خط بکشد زیاد شود. پس از اینکه دیاباته در بازی با نفت مسجدسلیمان مصدوم شد، یکی از اتفاقات مهم تساوی استقلال مقابل الشرطه، مصدومیت مهدی قائدی بود، ستاره استقلال در فصل جاری که در همان نیمه اول با توجه به مصدومیتی که برایش پیش آمد، نتوانست به بازی ادامه دهد تا نام او به لیست بلندبالای مصدومان آبی‌ها اضافه شود.

مصدومیت شماره ۱۰ آبی‌ها پس از دیاباته سبب شده زوج موفق گلزنی خط حمله آبی‌ها، فعلاً خانه‌نشین شوند و مجیدی کار سختی برای جایگزینی مهاجمان آماده‌اش در پیش داشته باشد. اگرچه ارسلان مطهری با زدن چهار گل در سه بازی نشان داده که می‌تواند یکی از پست‌های خالی خط حمله استقلال را پر کند، اما مجیدی می‌داند که دست او به جز استفاده از مطهری در خط حمله خالی است، به خصوص که مرتضی تبریزی با توجه به عملکرد ضعیفش در یک سال و نیمی که از حضورش در استقلال گذشته، نتوانسته با پیراهن آبی همان مهاجم چهارچوب‌شناس دوران حضور در ذوب‌آهن باشد. عملکردی که سبب شده بود این بازیکن در بین دو فصل، حتی در لیست فروش باشگاه هم قرار بگیرد.

البته قائدی و دیاباته تنها مصدومان استقلال نیستند و باید به این لیست بازیکنانی مانند عارف غلامی، سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی را هم اضافه کرد، لیست بلندبالایی که به نظر می‌رسد با حضور این تعداد بازیکن، دست مجیدی را در ادامه لیگ در صورت ادامه این روند خالی‌تر کند.

شهرخودرو هنوز باید تجربه کسب کند
شهرخودرو دیگر نماینده ایران در روز اول هفته نخست لیگ قهرمانان بود، تیمی که با برتری مقابل الرفاع بحرین و السیلیه قطر به مرحله گروهی صعود کرده بود. شاگردان سرآسیایی دوشنبه شب در اولین بازی‌شان مقابل الهلال مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن نداشتند و در جریان مسابقه‌ای که تیم عربستانی برتر نشان داد ۲ بر صفر بازنده شدند. البته شهرخودرویی‌ها هم مانند استقلالی‌ها در دو هفته اخیر برنامه فشرده‌ای داشتند و سرآسیایی هفته گذشته خستگی حاصل از فشردگی بازی‌ها را در نتایج تیمش تأثیرگذار دانسته بود. هرچند کمتر کسی از شهرخودرویی‌ها که اولین حضورشان را در لیگ قهرمانان تجربه می‌کنند، مقابل الهلال پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا، آن‌هم با ستاره‌های چندده میلیون دلاری‌اش انتظار پیروزی داشت. در دیگر بازی این گروه هم پاختاکور ازبکستان ۲ بر یک شباب الاهلی امارات را شکست داد تا در کنار الهلال، تیم‌های سه امتیازی گروه B باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار