کد خبر: 990100
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
دبیرکل کتابخانه‌های عمومی:
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یادداشتی تقریظ جدید مقام معظم رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» را نشانه‌ای از توجه و تأکید ایشان به ابعاد آموزش و پرورش نسل جوان کشور دانست.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» نوشته وجیهه سامانی در آستانه ۲۲ بهمن برگزار شد. در متن تقریظ رهبر انقلاب که در مرداد ماه نگاشته شده، آمده: «بسمه تعالی، بسیار خوب و هنرمندانه و پرجاذبه نوشته شده است. تصویری که از ماه‌های آخر مبارزات نشان می‌دهد، درست و روشن و واقعی است. به گمان من همه جوان‌ها و نوجوان‌های امروز به خواندن این کتاب و امثال آن نیاز دارند. از نویسنده کتاب باید تقدیر و تشکر شود ان‌شاءالله.»

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت انتشار جدیدترین تقریظ رهبر انقلاب، در یادداشت بلندی به ویژگی‌های تقریظ‌های رهبری برای کتاب‌ها و علت خاص بودن کتاب «آن مرد بارانش گرفته است» پرداخت. مختارپور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سرآغاز فصلی نو در تاریخ جهان است که به لطف الهی و همت مردم به رغم توطئه‌ها به پیش می‌رود، نوشت: «این انقلاب که در سال گذشته وارد گام دوم خود شد، هنوز مورد تحلیل و بررسی و مطالعه مراکز تحقیقاتی پژوهشی در سراسر جهان است، زیرا امواج این انقلاب الهی که با زعامت امام خمینی (قدس‌سره) به پیروزی رسید، بیش از سه دهه است که با رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به سمت تحقق نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی حرکت می‌کند تا سرانجام منجر به تحقق تمدن اسلامی شود. إن‌شاء‌الله.»

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با شرح اتفاقات انقلاب اسلامی از مبارزه با رژیم پهلوی و دفاع مقدس تا پیش‌روی به‌رغم تحریم‌های غرب، به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و نوشت: «در گام دوم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار و تعیین‌کننده در حفظ و استمرار و تعهد به اصول و آرمان‌های دوم این انقلاب الهی و مردمی، همانا نیروی انسانی متعهد، تلاشگر و وفادار به اسلام و ایران و انقلاب است و دیری نمی‌گذرد که نوجوانان امروز کشورمان ایران، صحنه‌گردانان اصلی و پیشران کشور در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شوند. به همین دلیل است که توجه به ابعاد مختلف و متنوع آموزش و پرورش نسل نوجوان کشور مورد تأکید و توجه و توصیه مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته قرار گرفته است.»

مختارپور دیدگاه‌ها و توجه معظم‌له درباره گروه سنی نوجوانان را در پنج نقش کلیدی و اصلی «تربیت نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین عمل شکل‌گیری جامعه اسلامی»، «توجه به تمامی ابعاد فردی، اجتماعی و نیز ویژگی‌های جسمی، اخلاقی، دینی، عقلی، روحی نوجوان تراز انقلاب اسلامی»، «اهمیت روش‌های تعلیم و تربیت و محیط فرهنگی در تحقق اهداف مورد نظر»، «نقش هنر و ادبیات در تعلیم و القای مفاهیم، معارف و ارزش‌های انسانی، دینی، انقلابی به نوجوانان» و «توجه به برنامه‌ریزی همه‌جانبه و مستمر دشمنان انقلاب اسلامی برای تأثیرگذاری در نوجوانان با هدف تهی‌کردن فکر و روح نسل آینده از تمامی ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی» فهرست کرد.

وی با تأکید بر اینکه نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید» محور‌های بیست‌ودوگانه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از منظر رهبر انقلاب را در کتاب خود لحاظ داشته است، ویژگی‌های این کتاب را برشمرد و به «پرداختن به موضوع مهم تاریخ نهضت اسلامی ملت ایران که دشمنان سال‌هاست تلاش دارند آن دوران سلحشوری ملت را یا به کلی از ذهن نسل جدید دور نگه دارند یا تصویری مخدوش و تحریف شده از آن دوران ترسیم کنند» و «تعهد نویسنده به اصول، آرمان‌ها، معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی» اشاره کرد.

مختارپور در انتها به سامانی نویسنده این کتاب به دلیل آنکه کتابش مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تبریک گفت. کتاب «آن مرد با باران می‌آید» به داستان زندگی خانواده‌ای از طبقه متوسط می‌پردازد که در مقطع تاریخی ۱۷ شهریور تا ۲۶ دی‌ماه۱۳۵۷ درگیر مبارزات علیه رژیم ستمشاهی شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار