کد خبر: 990089
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
پسر عصبانی که در یک نزاع دسته‌جمعی در روستایی حوالی غرب تهران پدر و پسری را با اسلحه به قتل رسانده‌بود به شرط ساختن گورستان بخشیده می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به این پرونده از عصر روز پنج‌شنبه ۳۰‌مرداد‌سال‌۹۳ همزمان با اعلام درگیری خونینی در روستای سنگان حوالی شمال‌غرب تهران در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت.

آن روز مأموران کلانتری امامزاده داوود در محل حادثه دریافتند دقایقی قبل بین تعدادی از اهالی روستا نزاع خونینی رخ داده‌است که در جریان آن پنج‌نفر از روستاییان با شلیک گلوله‌زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. پس از این مأموران پلیس پایتخت برای بررسی موضوع راهی بیمارستان شدند که دریافتند پدر و پسر ۶۵ و ۲۲‌ساله‌ای در جریان تیراندازی به خاطر خونریزی شدید در بیمارستان به کام مرگ رفته‌اند و سه‌زخمی دیگر همچنان تحت درمان هستند. بدین ترتیب با اعلام خبر قتل پدر و پسر پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات وارد عمل شدند.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد این درگیری بین دو اعضای خانواده رخ داده‌است که نسبت فامیلی نزدیک دارند. همچنین مشخص شد این دو خانواده به خاطر موضوعی از قبل با هم اختلاف داشته و چند باری با هم درگیر شده‌بودند تا اینکه روز حادثه خانواده مقتول به طرف خانواده مقابل سنگ‌پرانی می‌کنند و این درگیری مرگبار را رقم می‌زنند. از سوی دیگر مأموران پلیس دریافتند قاتل پسر ۳۳‌ساله‌ای به نام ایوب است که در این حادثه با سلاح شکاری به سوی طرف مقابل تیراندازی و دونفر را به قتل و سه نفر دیگر را زخمی می‌کند و از محل می‌گریزد.

دستگیری قاتل در رباط کریم
همزمان با دستگیری تعدادی از اعضای این درگیری مأموران جست‌وجو برای دستگیری قاتل فراری را آغاز کردند و در نهایت چهارماه پس از حادثه قاتل را در مخفیگاهش حوالی رباط‌کریم دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل پدر و پسر اعتراف کرد و در ادعایی گفت: خانواده ما با خانواده مقتول از قبل اختلاف داشتند و به همین خاطر دو روز قبل از حادثه ما با هم درگیری داشتیم. روز حادثه هم دوباره باهم درگیر شدیم و از آنجایی که خانه ما در سراشیبی بود و خانه آن‌ها بالای ما قرار داشت اعضای خانواده مقتول به طرف خانواده‌ام شروع به سنگ‌پرانی کردند که من به حمایت از مادرم اسلحه شکاری که داشتم از خانه برداشتم و به سوی آن‌ها تیراندازی کردم. پس از اینکه چند نفری زخمی شدند من از ترس از محل فرار کردم، اما در نهایت به دام افتادم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌۵ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و به جرم خود اقرار کرد. اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم قاتل را به خاطر ارتکاب دو قتل به دوبار قصاص و به‌دلیل جراحات وارده به مجروحان حادثه به پرداخت دیه، به‌دلیل نگهداری سلاح غیرمجاز به دو سال زندان و به خاطر نگهداری مهمات جنگی نیز به سه‌سال حبس محکوم کردند.

۲ مهلت پای چوبه دار
رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۴ دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه چند روز قبل متهم برای اجرای حکم در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار رفت. در حالی که طناب دار به گردن قاتل افتاده بود هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی با میانجیگری از اولیای‌دم خواستند متهم را ببخشند که در نهایت اولیای‌دم اعلام کردند، چنانچه متهم گورستانی در حوالی محل حادثه احداث کند او را می‌بخشند و به همین دلیل دو ماه به وی مهلت دادند تا شرط اولیای‌دم را اجرایی کند و در غیر این صورت او را پس از دو ماه قصاص کنند. بدین ترتیب قاتل که در یک قدمی قصاص قرار داشت با گذاشتن شرطی از سوی اولیای‌دم از چوبه دار فاصله گرفت و به سلولش بازگشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار