کد خبر: 990058
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
در هم‌اندیشی نقش سردار سلیمانی در صلح منطقه‌ای عنوان شد
هم‌اندیشی «تحلیلی بر نقش سپهبد شهید سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه‌ای و جهانی» به همت مجمع جهانی صلح اسلامی با همکاری برخی دستگاه‌های داخلی و بین‌المللی در تهران با سخنرانی دکتر عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، محسن پاک آیین عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی، دکتر امیر عبدللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، خانم دکتر امین‌زاده معاون حقوقی سابق رئیس جمهوری، دکتر فتحعلی سفیر سابق ایران در لبنان در باغ کتاب تهران شروع به کار کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: داود عامری، دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی طی سخنانی در همایش تحلیلی بر نقش شهید سپهبد سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه‌ای و جهانی اظهار داشت: غربی‌ها معتقدند که منطقه غرب آسیا باید بازمهندسی شود و قدرت‌های منطقه رو به تحلیل برود و با قدرت‌های ضعیف‌تری از کشور‌های مسلمان منطقه روبه‌رو باشند، چون خواه ناخواه تأثیر اسلام را بر جهان خواهند دید. وی افزود: از دید آن‌ها باید منطقه غرب آسیا محیطی ناآرام و دچار آنارشی باشد تا منطقه را براساس چیزی که خود صلاح می‌دانند، بازمهندسی کنند. دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی عنوان کرد: آنان با ورود داعش و ایجاد جنگ‌های نیابتی، خواستند جبهه اسلام و صهیونیسم را تغییر دهند و مبارزه اسلام با اسلام ایجاد کنند تا هم به نفع اسرائیل تمام شود و هم در منطقه ایجاد ناامنی کنند. عامری اضافه کرد: امروز جنگ شناختی گام نخست برای مقابله است و سردار شهید سلیمانی با این شناخت توانست پیروز شود و راهبرد‌ها و طرح‌های مناسب را در مقابل دشمنان طراحی کند. گام دوم ایشان، تبلور و اراده کشور‌های اسلامی را به نمایش گذاشت جایی که جهان اسلام آرام آرام شرایط مثبتی پیدا کرد و اراده‌ای برای مبارزه با رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

سردار سلیمانی دیپلماتی برجسته و سیاستمداری بزرگ بود
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این همایش گفت: سردار شهید سلیمانی فقط یک سردار و نظامی نبود، بلکه ایشان دیپلماتی برجسته و سیاستمدار بزرگی بود که در صورت نیاز از روش‌های دیپلماسی برای اجرای مأموریتش بهره می‌برد و آداب مذاکره را رعایت می‌کرد.

حسین امیرعبداللهیان درباره ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی افزود: باید بگویم ایشان را به معنای واقعی باید سردار صلح و امنیت نامید. وی درباره ویژگی ناشناخته سردار سلیمانی گفت: وی دیپلمات برجسته بود. او خیلی خوب تئوری‌ها، روش‌های مذاکراتی را می‌فهمید و به دیپلماسی به عنوان ابزار و روشی برای رسیدن به هدفش اعتقاد داشت. شرایط منطقه در سال‌های اخیر بسیار پیچیده است و تحولات، شیب تندی دارد و این پیچیدگی‌ها نیازمند این بود که سردار فقط نظامی نیندیشد، برای همین سردار تاکتیک دیپلماسی را بر می‌گزیند و از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد مأموریت خود که تحقق حداکثری صلح و امنیت کشور و منطقه است، بهره می‌برد. دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی گفت، سردار معتقد بود نه از پشت چزابه بلکه از پشت مرز‌های رژیم صهیونیستی برای حفظ امنیت کشور خود تلاش می‌کنیم.

هنر شهید سلیمانی در همگرایی ۶ ملیت
محمد فتحعلی، سفیر سابق ایران در لبنان دیگر سخنران این همایش بود که هنر شهید سلیمانی در همگرایی و اتحاد شش کشور برای مقابله با تهدید نه تنها در تاریخ اسلام، بلکه در تاریخ جهان را بی نظیر توصیف کرد. فتحعلی با بیان اینکه سلیمانی بزرگ پدیده قرن بود، ادامه داد: باید این شخصیت را در منطقه تجزیه تحلیل کرد. تفاوتی در ساختار‌های سیاسی منطقه وجود دارد، بدین صورت که کشوری نگاه جغرافیایی و ژئوپولیتیکی و کشوری نگاه تثبیت مذهب خودساخته مانند عربستان دارد و کشوری همه تلاشش برای تثبیت و پایداری جبهه‌ای به نام مقاومت است که این‌ها مؤلفه‌های نوینی را در منطقه شکل می‌دهد. فتحعلی، حرکت شهید سلیمانی برای اتحاد شش تابعیت و شش ملیت و در کنار هم قرار گرفتن این‌ها در مقابله با یک تهدید را تنها حرکت نه در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ جهان دانست و گفت: این هنر شهید سلیمانی بود که توانست شش ملیت با زبان‌های مختلف را دور هم جمع و آنان را مدیریت کند. نگاه ایشان به تحولات منطقه‌ای، نگاهی آینده نگرانه و براساس واقعیت‌های میدانی بود.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری هم در این همایش گفت: سردار شهید سلیمانی نظریه پردازی بود که امنیت ایران را در گرو امنیت مرز‌های بیرونی می‌دانست و معتقد بود امنیت کشوری تأمین نمی‌شود مگر اینکه کل منطقه در امنیت باشد. محسن پاک آیین افزود: سردار جدای از دیپلمات و سیاستمدار بودن، نظریه‌پرداز هم بود. ایشان معتقد بود امنیت کشوری تأمین نمی‌شود مگر اینکه منطقه امن باشد و کل منطقه امنیت داشته باشد. معاون امور بین‌الملل حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، امنیت پیش‌قراول توسعه و صلح و اعتلای فرهنگی و رفاهی کشور‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر داعش در منطقه به زانو درآمده و از بدنه داعش فقط تفکر تکفیری باقی مانده که آن هم به زودی نابود خواهد شد، در اثر مشی و سیاست سردار سلیمانی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار