کد خبر: 990001
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
نماینده ولی فقیه دراستان البرز :
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج بابیان اینکه انقلاب به خاطر اسلامی بودن در روحیه انسان‌ها تحول ایجاد می‌کند، گفت: روحیه ایثار، گذشت، شجاعت، شهادت‌طلبی، جهادگری، پرهیز از عافیت‌طلبی و تجمل‌گرایی، استکبارستیزی، توکل، توسل و حمایت از مظلوم ناشی از تحول انسانی انقلاب است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) افزود: پدیده انقلاب یک پدیده مهمی است و باید تبیین شود بنابراین موانع و عوامل پیشرفت انقلاب باید به‌دقت بررسی شود.

وی ادامه داد: هدف از انقلاب ساخت یک ایران آباد، مستقل، آزاد، ثروتمند، متخلق و پیشرو در علم است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای به دنبال مرگ انقلاب هستند، گفت: تحولاتی که در این چهل سال در ایران ، جهان به وجود آمد و قیامتی که شهید بزرگوار سردار رشید حاج قاسم سلیمانی رقم زد نشان از حیات انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه باید حقیقت انقلاب را بشناسیم، به مقایسه و تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های مهم جهان پرداخت و افزود: نتیجه اغلب انقلاب‌های جهان به استعمارگری ختم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه معنای انقلاب، رفرم نیست، اظهار داشت: رفرم در ادبیات سیاسی غربی به معنای تغییر در سطح و سطوح است.

آیت‌الله حسینی همدانی به تفکیک معنای انقلاب از «اصلاح» پرداخت و گفت: اصلاح در ادبیات سیاسی دینی به معنای تغییر در شخص می‌باشد.

وی در ادامه به تبیین معنای انقلاب و تفاوت آن با «نهضت» اشاره کرد و عنوان داشت: نهضت به معنای بلند شدن و حرکت کردن است بنابراین انقلاب با «کودتا» نیز تفاوت دارد چراکه کودتا یک تغییر فوری از بالا به پایین می‌باشد.

امام جمعه کرج گفت: انقلاب یک تغییر اساسی با یک‌چشم انداز روشن و برنامه‌ریزی منسجم است که در قالب یک فرآیند مشخص آغاز می‌شود و نهادها و ساختارها را تغییر می‌دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه انقلاب همه‌چیز را دگرگون می‌کند، اظهار داشت: در انقلاب تمام ساختارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی تغییر پیدا می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد، ادامه داد : انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک فقیه عارف، عالم ربانی و اسلام‌شناس شکل گرفت و انجام شد.

رییس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه بابیان اینکه وجه تمایز انقلاب اسلامی با بقیه حرکت‌ها همین تحول انسانی اوست، عنوان کرد: این امتیاز مرهون دین، رهبری دینی و متصل بودن به ناحیه امامت و ولایت است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست دگرگونی عظیمی در انسان‌ها به وجود آورد، تاکید کرد: راز شادابی انقلاب بعد از چهل سال در تحول انسانی آن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار