کد خبر: 989919
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
تغییر دوباره نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم‌های کشورمان در لیگ قهرمانان
مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در حالی از فردا آغاز می‌شود که انگار بازی کنفدراسیون فوتبال آسیا با باشگاه‌های ایرانی تمامی ندارد؛ یک روز می‌گویند تیم‌های ایرانی در بازی‌های برگشت می‌توانند میزبان باشند و روز دیگر زیر حرفشان می‌زنند و اطلاعیه می‌دهند که همه چیز منوط به بررسی شرایط و تصمیم‌گیری در این باره است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تناقض‌هایی که سبب شده برخلاف قول و قرار‌های مسئولان وزارت ورزش و باشگاه‌ها هنوز میزبانی ایران در دور برگشت قطعی نباشد و ادعای پیروزی بزرگ وزارت ورزشی‌ها و مدیران نمایندگان در AFC خیلی زود نقش بر آب شود. در چنین شرایطی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو در حالی بازی‌های دور رفت را آغاز می‌کنند که کابوس میزبانی در زمین بی‌طرف بالای سرشان می‌چرخد.

پیروزی بزرگی که پوچ بود
اواخر دی‌ماه بود که با توطئه سعودی‌ها به بهانه ادعای ناامنی ایران پس از سقوط هواپیمای اوکراینی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی سیاسی، میزبانی تیم‌های کشورمان در آسیا را لغو و اعلام کرد که نمایندگان ایران باید در زمین بی‌طرف میزبان حریفانشان باشند. پس از این تصمیم سیاسی، مدیران چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان به همراه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در بیانیه‌هایی اعلام کردند که با این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، عزت و امنیت ایران زیر سؤال رفته است و آن‌ها زیر بار ذلت نمی‌روند و در صورت عدم تغییر این شرایط، از حضور در آسیا انصراف می‌دهند. با این حال این تهدید همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد خیلی زود توخالی از آب درآمد و پس از جلسه‌ای که مدیران باشگاه‌ها با مسئولان AFC داشتند، قبول کردند که تیم‌های استقلال و شهرخودرو در مرحله پلی‌آف در زمین بی‌طرف میزبان باشند. البته مدیران باشگاه‌ها و معاون وزیر ورزش مدعی شدند که با قبول بازی در زمین بی‌طرف در مرحله پلی‌آف، کنفدراسیون فوتبال آسیا قول داده است که تیم‌های ایرانی پس از اینکه در سه بازی دور رفت مهمان بودند، در بازی‌های برگشت میزبان باشند بود و از آن به یک پیروزی بزرگ یاد کردند!

ادعای طرف ایرانی خیلی زود با بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از این جلسه تکذیب شد و AFC اعلام کرد که میزبانی تیم‌های ایرانی در دور برگشت منوط به بررسی شرایط امنیتی است. البته چند ساعت بعد عبارت شرط امنیتی حذف شد، اما پس از یک هفته بار دیگر دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه‌ای با رسانه‌های اماراتی تأکید کرد که درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در آسیا، فروردین‌ماه تصمیم‌گیری خواهد شد. در ادامه، اما با صعود شهرخودرو و استقلال به مرحله گروهی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی برنامه بازی‌های مرحله بعد را منتشر کرد که میزبانی چهار نماینده ایران در آسیا در تهران، اصفهان و مشهد در دور برگشت قید شده بود تا تناقضات عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داشته باشد.

در تازه‌ترین اتفاق AFC روز ۱۸ بهمن‌ماه، بار دیگر اعلام کرد که میزبانی ایرانی در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست تا این بازی ادامه داشته باشد. در شماره جدید مجله لیگ قهرمانان آسیا که به تاریخ جمعه ۷ فوریه (۱۸ بهمن) منتشر شده، برنامه بازی‌های تمامی تیم‌های حاضر در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده که در جلوی نام مکان دیدار‌های برگشت تیم‌های ایرانی مجدداً اعلام شده که مکان برگزاری این دیدار مشخص نیست و بعداً تأیید و اعلام خواهد شد.

بزرگنمایی دستاورد‌های یک جلسه تشریفاتی
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد برخلاف ادعای مقامات ایرانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه‌ای که با مدیران باشگاه‌ها، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال داشته، تضمین کتبی به طرف ایرانی نداده است و آن‌طور که علی کفاشیان هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد مسئولان AFC تنها قول شفاهی داده‌اند، قولی که به نظر می‌رسد تضمینی نداشته و بیشتر شبیه یک تعارف بوده است. مسئله‌ای که با توجه به ادعا‌های ضد و نقیض کنفدراسیون فوتبال آسیا در سه هفته گذشته واقعیت پیدا کرده است. با توجه به این شرایط، گویا جلسه مدیران باشگاه‌های ایرانی با دبیرکل AFC تنها جنبه تشریفاتی داشته است و مدیران ایرانی حاضر در این جلسه با بزرگنمایی توافقات صورت گرفته به دنبال تعدیل واکنش‌ها به قبول بازی در زمین بی‌طرف در مرحله پلی‌آف بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار