کد خبر: 989880
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
رئیس بانک جهانی هشدار داد ویروس کرونا با تأثیر بر زنجیره‌های عرضه که به حمل‌ونقل آزاد هوایی متکی هستند، به اقتصاد جهان آسیب می‌رساند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم به نقل از ایندیپندنت، رئیس بانک جهانی هشدار داد ویروس کرونا در نیمه اول سال‌جاری میلادی به اقتصاد جهان آسیب می‌رساند، چون بر زنجیره‌های عرضه که به حمل‌ونقل آزاد هوایی متکی هستند، تأثیر می‌گذارد.
رئیس بانک جهانی گفت بسیاری از کالا‌های چینی معمولاً با هواپیما‌های مسافربری صادر می‌شوند. این هواپیما‌ها هم توسط دولت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا زمینگیر شده‌اند. وی گفت: «اگر پرواز‌های مسافربری کاهش پیدا می‌کند، باید زنجیره‌های عرضه به منظور رساندن کالا‌ها برای تولید تنظیم شوند. اقتصاد دنیا به این کالا‌ها نیاز دارد». رئیس بانک جهانی اضافه کرد: «چین بزرگ‌ترین اقتصاد دنیاست، بنابراین تأثیرات اقتصادی آن هم بزرگ است. چین هم از نظر تولید ناخالص داخلی و هم از نظر نرخ تبادلات و قدرت خرید بزرگترین اقتصاد دنیا است.»
بنابراین پیش بینی رشد اقتصاد جهان حداقل برای نیمه اول ۲۰۲۰ به خاطر چین و زنجیره‌های عرضه کاهش می‌یابد. چندین کارخانه در سراسر چین برای کمک به مهار این ویروس بسته شده‌اند.»
در‌حالی‌که بیشتر توجه اقتصاد‌دان‌ها به تأثیر بی‌ثباتی ناشی از انتشار ویروس کرونا بر تقاضای محصولات از سایر نقاط دنیاست، به تدریج توجهات به تأثیر این اختلال بر عرضه محصولات واسطه‌ای هم جلب می‌شود. از این محصولات برای تولید در سراسر جهان استفاده می‌کنند. سیمون مک آدام، اقتصاد‌دان کپیتال ایکانامیکس، گفت: با توجه به مداخله عمیق چین در زنجیره‌های عرضه در منطقه، چندین اقتصاد در آسیا به شدت تحت‌تأثیر بسته شدن طولانی مدت کارخانه‌ها در چین قرار می‌گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار