کد خبر: 989345
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
ناظر گمرکات استان هرمزگان از دپوی ۱۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات این استان خبر داد و تصریح کرد: ما باعث دپو شدن خودرو‌ها در گمرک نیستیم و همچنان منتظر کسب مجوز ترخیص از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «ایسنا»، ابوالفضل اکبرپور در حاشیه بازدید از گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو در گمرک موجود بود که در نیمه دوم سال گذشته با مصوبه هیئت دولت ۷۱۵۳ دستگاه آن ترخیص شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ترخیص ۶۶۵۳ دستگاه خودرو‌های سواری بودند و مابقی آمبولانس بودند که ترخیص شدند. اکنون نیز خودرو‌هایی که در گمرک مانده به دلیل تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت سفارش خودرو است که باید مجوز از مبادی مربوطه را داشته باشند تا گمرک آن‌ها را ترخیص کند.

اکبرپور تصریح کرد: ملاک ترخیص گمرک برای کالا‌ها از جمله خودرو، شرایط، مجوز و قوانین ترخیص روز است نه زمانی که کالا وارد گمرک شده‌است. اکنون نیز ۱۹۴۱ دستگاه در گمرکات استان هرمزگان مانده که ۶۶۸ دستگاه در گمرک شهید رجایی، ۱۱۶۷ دستگاه در گمرک باهنر و ۱۰۶ دستگاه در گمرک لنگه مانده‌است که باید مجوز ترخیص بگیرد و در این زمینه وزارت اقتصاد رایزنی کرده و مجوز ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده‌است، اما باید مجوز نهایی صادر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار