کد خبر: 989069
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
تلویزیون دولتی چین گزارش داد که تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۳۶۰ نفر در این کشور افزایش یافته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: تلویزیون دولتی چین با اعلام ۵۶ قربانی جدید ناشی از ویروس کرونا گزارش داد که تا اوایل دوشنبه شمار کل جان باختگان به ۳۶۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین ۲۱۰۳ نفر دیگر نیز به تعداد مبتلایان به این ویروس مهلک افزوده شده است که در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در استان «هوبه» تا دوم فوریه را به ۱۱۱۷۷ مورد رسانده است.

براساس گزارش رویترز، در شهر ووهان که مرکز استان هوبه و منشا شیوع این بیماری است ۴۱ فوتی جدید گزارش شده است. در مجموع در این شهر از زمان آغاز بحران ۲۶۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا کشته شده‌اند.

استان هوبه در حال حاضر به طور کامل تحت قرنطینه است، جاده‌های ورودی و خروجی بسته و حمل و نقل عمومی تعطیل است. در دیگر نقاط چین نیز محدودیت‌هایی در زمینه مسافرت و فعالیت‌های تجاری اعمال شده است.

تعطیلات سال نوی چینی که روز اول فوریه بود در استان هوبه تا ۱۳ فوریه تمدید شده است تا به مهار این ویروس کمک کند.

شیوع این ویروس، تعطیلی کارخانه‌ها و مراودات تجاری از یک سو و قطع ارتباط کشور‌های خارجی با چین باعث ضربه بزرگی به اقتصاد چین شده است.

پایگاه خبری راشا مارکت گزارش داد که میزان واردات نفت خام چین روزانه حدود ۳ میلیون بشکه کاهش یافته است که ۲۰ درصد مجموع مصرف روزانه این کشور را شامل می‌شود.

تعداد کشور‌های خارجی (به غیر از چین) درگیر با معضل این نوع ویروس نیز به ۲۶ رسیده که شامل آمریکا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند، استرالیا، نپال، ویتنام، هنگ‌کنگ، ماکائو، مالزی، کانادا، کامبوج، سریلانکا، آلمان، امارات عربی متحده، هند، فیلیپین، فنلاند، ایالات متحده، سوئد، ایتالیا، روسیه و اسپانیا است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار