کد خبر: 988848
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
نگاهی به برد استقلال و پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت
اســتقلال و پرسپولیس با بــرد مقابل تیم‌های نفتی لیگ برتر به استقبال دربی پنج‌شنبه رفتند.
مانی سعيدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال که از روز جمعه با انجام پنج بازی آغاز شده بود، دیروز با انجام سه بازی به پایان رسید.

کالدرون و یحیی ندارد
قرمز‌ها با یحیی گل‌محمدی هم روی نوار برد هستند و دیگر کمتر هوادار پرسپولیس است که امروز از رفتن گابریل کالدرون اخم‌هایش درهم برود. اگر پرسپولیس با کالدرون توانست پس از یک شروع ناامیدکننده با برد‌های متوالی قهرمان نیم‌فصل شود با گل محمدی هم همان روند را ادامه می‌دهد تا فعلاً کسی دلش برای پیرمرد آرژانتینی روی سکو‌های قرمز تنگ نشود. در چنین شرایطی پرسپولیس دیروز در هفته هجدهم لیگ برتر در آبادان، صنعت نفت را با یک گل شکست داد تا جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کند. آن‌ها حالا با ۴۰ امتیاز و پنج امتیاز بیشتراز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان که ۳۵ امتیاز دارد، تیم اول جدول هستند و برای چهارمین قهرمانی متوالی دورخیز کرده‌اند. پرسپولیس در بازی دیروز توانست نتیجه بازی دور رفت در تهران را تکرار کند تا در دو بازی رفت و برگشت، نفتی‌های آبادان که در فصل جاری با اسکوچیچ فراتر از انتظار‌ها نتیجه گرفته‌اند، مقابل پرسپولیس دست‌شان خالی از امتیاز بماند.

زننده تک‌گل پرسپولیس در بازی دیروز احمد نوراللهی بود، هافبک شوت‌زنی که تبدیل به یک مهره قابل اتکا در خط هافبک پرسپولیس شده است. شماره ۸ قرمز‌ها که خوب شوت می‌زند، دیروز نشان داد ضربه ایستگاهی‌زن قابلی است. او توانست با یک ضربه ایستگاهی دیدنی گل سه امتیازی پرسپولیس را به تور دروازه ناصر سالاری بچسباند تا در آبادان هم مانند تهران، پرسپولیس برنده بازی با برزیلیته‌های ایران باشد. این دومین برد متوالی سرخپوشان با یحیی بود؛ قرمز‌ها که هفته گذشته در اولین حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، تراکتور را با دو گل شکست داده بودند، دیروز هم مقابل صنعت نفت پیروز شدند تا پرسپولیس با سرمربی جدیدش رکورد صددرصد پیروزی را تا اینجای کار ثبت کند. حالا گل‌محمدی که دیروز پس از بازی گفت سه امتیاز بازی با نفت را از دهان شیر بیرون کشیده است، می‌تواند با خیال آسوده از امروز برای دربی پنج‌شنبه نقشه‌هایش را مرور کند. البته با کارتی که دیروز شجاع خلیل‌زاده گرفت، یحیی، مدافع شمالی‌اش را در مصاف حساس با استقلال در اختیار ندارد، مسئله‌ای که گل‌محمدی تأکید کرد او را نگران نکرده و کنعانی‌زادگان که به گفته یحیی فیکس تیم ملی است جای شجاع را خواهد گرفت.

در سوی دیگر صنعت نفت آبادان که شایعاتی درباره جدایی اسکوچیچ، سرمربی موفق این تیم به گوش می‌رسد، پس از این شکست آبستن اتفاقات زیادی است که می‌تواند این تیم را از روز‌های خوب نیم‌فصل اول دور کند. نفتی‌ها در حالی با ۳۰ امتیاز تیم پنجم جدول هستند که اسکوچیچ در نشست خبری پس از بازی، خبر درخواستش برای جدایی را تأیید کرد تا روز‌های سختی در انتظار تیم خوب آبادان باشد.

استراماچونی فراموش شد
لیگ قهرمانان و لیگ برتر ندارد، استقلال با فرهاد مجیدی می‌برد تا دل آبی‌ها هم مانند قرمز‌ها برای سرمربی خارجی‌شان تنگ نشود و دیگر کسی این هفته روی سکو‌های آبی سراغ استراماچونی را نگیرد. استقلال پس از دو برد فوق‌العاده در لیگ قهرمانان دیروز در لیگ برتر میزبان نفت مسجدسلیمان بود و توانست حریف سختکوش خود را که با مهدی تارتار یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ هجدهم بوده است، ۲ بر یک شکست دهد تا در لیگ برتر هم پس از باخت به ماشین‌سازی در آخرین بازی دوباره به جاده برد برگردد. در بازی دیروز هرچند نفتی‌ها ابتدا با گل آرمان قاسمی جلو افتادند، اما در ادامه ارسلان مطهری و مهدی قائدی دو گل برای استقلال وارد دروازه مسجدسلیمانی‌ها کردند تا در پایان آبی‌ها برنده بازی باشند. استقلال با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌های بالای جدولی به رده چهارم صعود کرد تا آبی‌ها هم مانند قرمز‌ها با برد به استقبال دربی پنج‌شنبه بروند.

ادامه درخشش مهاجمان استقلال یکی از نکات قابل توجه بازی دیروز بود. البته دیاباته که این هفته‌ها کمتر مدافعی جلودارش است در دقیقه ۱۵ به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد تا هواداران این تیم را نگران کند، اما دو مهاجم استقلال دیروز هر کدام یک گل به ثمر رساندند تا آبی‌ها جای خالی مهاجم بلندقامت‌شان را احساس نکنند. قائدی که در دو بازی اخیر استقلال در لیگ قهرمانان سه گل به ثمر رسانده در بازی دیروز هم برای استقلال گلزنی کرد تا ۹ گله شود و به صدر جدول گلزنان لیگ صعود کند و نشان دهد که در فصل جدید شماره ۱۰ استقلال موتور گلزنی‌اش خاموش نمی‌شود و هواداران استقلال با یک قائدی متفاوت و متحول شده مواجه هستند که با پاک کردن خاطرات گذشته می‌خواهد شماره ۱۰ واقعی استقلال باشد. درخشش مطهری، مهاجم جدید آبی‌ها هم خط حمله استقلال را آتشین‌تر کرده است. این بازیکن که در نیم‌فصل به استقلال آمده، پس از اینکه در اولین حضورش برای استقلال مقابل الریان دو گل به این تیم قطری زد، دیروز در اولین مسابقه خود برای آبی‌پوشان در لیگ برتر هم گلزنی کرد تا نشان دهد که استقلالی‌ها در جذب او اشتباه نکرده‌اند.

از نقش فرهاد مجیدی هم نمی‌توان در این پیروزی گذشت، مربی جوانی که در بازگشت دوباره به نیمکت استقلال در سه بازی، سه پیروزی کسب کرده و توانسته روندی را که آبی‌ها با استراماچونی داشتند ادامه دهد تا آن‌ها هم یکی از مدعیان لیگ نوزدهم باشند.

جای یحیی خالی نیست
شهرخودرو هم دیروز در مشهد ۳ بر یک ماشین‌سازی را شکست داد تا مشهدی‌ها با مجتبی سرآسیایی در لیگ برتر پس از جدایی گل‌محمدی هم جزو مدعیان باشند. شهرخودرو با ۳۲ امتیاز تنها به دلیل تفاضل گل کمتر تیم پنجم جدول است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار