کد خبر: 988792
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
وزیر راه و شهرسازی:
سانحه هوایی بر‌اساس انکس ۱۳ ایکائو در دست رسیدگی است، کمیته بررسی سانحه کار خود را انجام می‌دهد این کار مراحل گوناگونی دارد که جعبه سیاه یکی از این آیتم‌ها است.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام و غربالگری دوم طرح اقدام ملی مسکن تا پیش از پایان سال، از افتتاح آزاد راه تهران- شمال از ابتدای اسفند ماه خبر داد.
به گزارش فارس، محمد اسلامی اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۳۶۸ پروژه به مبلغ ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان افتتاح می‌کنیم که بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شامل آزادراه و جاده اصلی و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی تازه تأسیس و آسفالت و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت به راه‌های روستایی کشور اضافه شده است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از روز ۱۴ بهمن ماه پیامک برای واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن ارسال می‌شود، از بین کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند ۴۲ درصد ریزش داشته‌ایم به دلیل آنکه واجد شرایط نبودند و ۵۸ درصد باقی‌مانده هم از روز ۱۴ بهمن ماه پیامک دریافت می‌کنند و به پروژه معرفی می‌شوند. وی گفت: بلافاصله پس از این مرحله مجدداً اعلام می‌کنیم تا قبل از پایان سال ثبت‌نام جدید به همراه غربالگری انجام دهیم.

بررسی جعبه سیاه هواپیما
اسلامی درباره آخرین بررسی وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: سانحه هوایی بر‌اساس انکس ۱۳ ایکائو در دست رسیدگی است، کمیته بررسی سانحه کار خود را انجام می‌دهد این کار مراحل گوناگونی دارد که جعبه سیاه یکی از این آیتم‌ها است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: از آن منظر که اوکراین جزو لاینفک بررسی سانحه طبق انکس ۱۳ است بررسی‌ها به صورت مشترک در حال انجام است و کار پیش می‌رود.

کنترل بیماری کرونا در ۲۴ پایانه مرزی
اسلامی بیان کرد: در ۲۴ پایانه مرزی، همه بنادر و همه فرودگاه‌هایی که پرواز بین المللی دارند، از جمله فرودگاه امام خمینی (ره)، تیم وزارت بهداشت و درمان به صورت مجهز مستقر هستند و همه مسافران ورودی را در مورد بیماری کرونا کنترل می‌کنند. وی تأکید کرد: فقط پرواز‌های مبدأ چین کنترل نمی‌شود؛ ضمن آنکه موارد مشکوک از سوی وزارت بهداشت شناسایی و جدا می‌شود. وی تأکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان تاکنون موردی از بیماری کرونا مشاهده نشده است و این کار تعطیل شدنی نیست. براساس جلسه‌ای که روز جمعه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد تعلیق پرواز‌های چین مصوب و به سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ شد تا توقف موقت پرواز‌های مستقیم چین در دستور کار باشد. وی ادامه داد: بر ما تکلیف شده است ایرانیانی که در کشور چین ساکن هستند با تمهیداتی خاص از آنجا خارج کنیم که در شهر ووهان ۵۰ دانشجوی ایرانی است که برنامه‌ریزی شده بر‌اساس تمهیدات خاص آن‌ها به کشور برگردند.
وی بیان کرد: اصلاً با چیزی به اسم قطعات فرسوده هواپیما در صنعت هوایی مواجه نیستیم، سازمان هواپیمایی کشوری و صنایع هوایی ما و شرکت‌های هواپیمایی همه مکلف به رعایت دیسپرین‌های تعیین شده طبق مقررات هستند و کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد، ما به هیچ وجه فرسودگی قطعات را تأیید نمی‌کنیم، سازمان هواپیمایی کشوری هم مکلف است با حداکثر دقت از ایمنی حفاظت کند و هیچ کس از ایمنی عدول نمی‌کند.

افتتاح منطقه یک آزادراه تهران - شمال
وزیر راه و شهرسازی درباره منطقه یک آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: روز پنج‌شنبه‌ای که گذشت مجدداً از آزادراه تهران - شمال بازدید کردیم، از همه دستگاه‌هایی که باید در آزادراه مستقر شوند بازدید شد، وجه تمایز این آزادراه با دیگر پروژه‌هایی که تاکنون اجرا کرده‌ایم سیستم هوشمندی است که در این آزادراه به کارگیری شده است، آز‌ادراه یک سیستم مدیریت یکپارچه لازم دارد، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، پلیس راه، سوخت‌رسانی و ... همه ارگان‌ها، باید هماهنگ باشند.
اسلامی اضافه کرد: همچنین بخش مانیتورینگ و برق آن را از گذشته از وزارت نیرو درخواست کرده‌ایم که بخشی را وزارت نیرو تأمین کرده است و بخشی را هم قرار است تأمین کند.
وی ادامه داد: آزادراه طبق برنامه پیش می‌رود و این تأخیرات چند ماهه به علت وجود آمدن مواردی بود که تحت کنترل ما نبود، اما هیچ‌گاه در آزادراه تأخیر نداشته‌ایم و همیشه ۳ هزار نفر در آنجا کار کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار