کد خبر: 988646
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
خطیب نماز جمعه تهران:
وظیفه شورای نگهبان این است که دقت کند افراد صالح وارد عرصه انتخابات شوند. شورای نگهبان اگر از این وظیفه کوتاه بیاید به مردم جفا کرده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: خدا، روح امام بزرگوار ما را با رسول خدا (ص) محشور کند که خدمت بزرگی در مرحله اول به کشور ایران و در مرحله دوم به جهان اسلام کرد. وی با اشاره به همراهی مردم با حضرت امام (ره) به‌رغم همه مشکلات اقتصادی گفت: مردم شاه را بیرون کردند و آقا شدند. امروز اگر بخواهیم آقا بمانیم باید این راه و مقاومت را ادامه دهیم و پیروی از رهبری را ادامه دهیم و باورمان باشد که رمز عزت ما ولایت است. وی با بیان اینکه امام بزرگوار و رهبر عزیز در هر مرحله، بینی امریکا را به خاک مالیدند و ابهت امریکا را شکستند، تشییع پیکر شهدای مقاومت و موشک‌باران پایگاه امریکایی در عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: ابهت امریکا شکسته شد و این چیز کمی نیست. بسیاری از کشور‌های اروپایی در برابر امریکا، خاضع و کوچک و نوکر شدند، امّا قدرتی که در برابر امریکا ایستاد قدرت اسلام و ایران بود.

امام‌جمعه موقت تهران، طرح معامله قرن امریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: امریکا توطئه جدیدی را شروع کرده و باز هم بینی‌اش به خاک مالیده می‌شود. امریکایی‌ها نگویند «معامله قرن»؛ بگویند رسوایی قرن، ذلت قرن، خیانت قرن. موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز فریاد آزادیخواهان از توطئه معامله قرن بلند است، گفت: امریکا هر روز ننگ جدید و جنایتی نو می‌آفریند. به امریکا می‌گوییم یقیناً این آرزو را به گور خواهی برد و هم‌اینک مشت‌های گره‌کرده آزادی‌خواهان جهان متوجه توست و همه می‌گویند مرگ بر امریکا.

خطیب جمعه تهران در ادامه انتخابات ۲ اسفند را مورد اشاره قرار داد و خطاب به مردم گفت: خدا فرمان داده که امانت‌ها را به صاحبان بدهید. امانت را به کسی که در آن خیانت می‌کند، ندهید. بیدار باشید. اینطور نباشد که به یک لیست نگاه کنید و بگویید از این چند نفر خوشمان می‌آید رأی می‌دهیم و از این چند نفر خوش‌مان نمی‌آید پس رأی نمی‌دهیم. بدانیم که روز قیامت باید جواب بدهیم. آیا این آدم واقعاً می‌خواهد خدمت کند یا آمده تا جیبش را پر و اقوام و دوستان خود را در مناصب حاکم کند؟ وی در واکنش به شعار نمازگزاران مبنی بر تقاضا از شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات، گفت: البته وظیفه شورای نگهبان این است که دقت کند افراد صالح وارد عرصه انتخابات شوند. شورای نگهبان اگر از این وظیفه کوتاه بیاید به مردم جفا کرده است.

توصیه دوم موحدی کرمانی به مردم این بود که گول شعار‌ها را نخورند: «گول وعده‌ها را نخورید. به کسانی که می‌گویند فلان راه را درست می‌کنیم و وعده‌هایی از این قبیل، رأی ندهید. ببیند آیا او متدین است یا خیر؟ ما از شعار‌های دروغین خسته شده‌ایم. چنانچه خودتان افراد را می‌شناسید، خودتان انتخاب کنید، اگر نه، از افراد مورد اعتماد سؤال کنید. لیستی رأی ندهید، بلکه تک‌تک افراد را بشناسید و بعد رأی دهید». وی، حضور در پای صندوق‌های رأی را حیاتی دانست و گفت: امریکا چشم دوخته که آیا مردم ایران متحد هستند یا خیر؟ خدا نکند حضور در پای صندوق‌های رأی، پرشور نباشد. هرچه گله دارید از مسئول و وزیر و استاندار و ... فعلاً همه را کنار بگذارید و برای رضای خدا در سر صندوق‌ها حاضر شوید. حضور حداکثری کشور را قوی و دشمن را مأیوس می‌کند. رهبر انقلاب هم سفارش به حضور حداکثری کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار