کد خبر: 988441
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:
حجت اله غلامی گفت:امسال در ایام دهه فجر هزار و 826 طرح با اعتبار دو هزار و 375 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با توجه به سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده طرح هایی با مقیاس ملی به آن زمان واگذار شده است.

حجت اله غلامی  پیش ازظهر دوشنبه  درنشست خبری در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: هفته وحدت و ایام دهه فجر فرصت مناسبتی برای افتتاح حجم عمده ای از طرح های عمرانی است که همواره  تکمیل طرح های ناتمام در اولویت برنامه های استان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تامین اعتبار بودجه سال 98 از محل ملی، استانی و اعتبارات متوازن که برای استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان از محل عوارض آلاینده ها و ارزش افزوده مالیات به شهرداری های استان اصفهان برای اجرا پروژه ها به صورت نقدی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پروژه های آبی سد کوهرنگ3، تونل بهشت آباد از محل اعتبارات ویژه هزینه می شود، اضافه کرد: اعتبار 480 میلیارد تومان برای پیشرفت طرح سد کوهرنگ 3 تخصیص یافته است که احداث این سد از محل تبصره 56 استفاده شده است که برای خرید اراضی سطح زیر آب، 300 میلیارد تومان و برای احداث تونل 250 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که 23 کیلومتر از تونل به پایان رسیده است و 15 درصد پیشرفت داشته که این تونل آب را از سد زاینده رود منتقل کند و امیدواریم تا سال 1400 آبگیری شود.  

غلامی با اشاره به مشوق های بودجه در کنار اعتبارات تخصیصی با عنوان تبصره های بودجه گفت: عمده ترین استفاده از مشوق های بودجه سال جاری تبصره 19 است که مشارکت بخش خصوصی را در پروژه های عمرانی است که در پروژه های آب و فاضلاب وتصفیه خانه پساب و آب و کشاورزی و بخش گردشگری و ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قطار سریع السیر اصفهان تهران به عنوان نخستین تکنولوژی در سیستم ریلی کشور فعال شده است، ابراز داشت: قرارداد این قطار سریع السیر با قرارداد شرکت CREC چینی منعقد شده است و در دو مرحله با اعتبار 5.6 میلیارد یوان و در مرحله دوم 6 میلیارد یوان از فاینانس پیش بینی شده این شرکت خارجی بهره گرفته شده است و پروژه در شش موقعیت ویژه از اصفهان تا قم با 6 پیمانکار متخصص مراحل زیرساخت آن در حال انجام است که به این قطار با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت به عنوان نخستین قطار سریع السیر کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام اینکه تا پایان امسال قطعه اول و دوم آزادراه کنار گذر شرقی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: این ابرپروژه پس از سالها همزمان با سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد. قطعه سوم این آزادراه با اعتبار 500 میلیارد تومان و با سرمایه گذاری سازمان همیاری های شهرداری به طول 33 کیلومتر بخشی از کریدور شمال به جنوب به طول 100 کیلومتر عملیاتی خواهد شد. قسمت چهارم کریدور که از پلیس راه مبارکه به پل ایزدخواست محدود می شود به طول 120 کیلومتر به فراخوان رفته است که با تبصره 19 و مشارکت بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر شرقی با 70 درصد مشارکت بخش خصوصی در حال پیشرفت است، عنوان کرد: با جذب پیمانکار برای قطعه چهارم می توان کریدور شیراز-اصفهان-تهران را تکمیل کرد و در دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

غلامی با اشاره به تلاش شهرداری اصفهان در پروژه حلقه حفاظتی گفت: با توجه به اشباع رینگ سوم، فعال شدن حلقه حفاظتی به طول 78 کیلومتر با 23 تقاطع غیرهمسطح می تواند در ایمنی سفر و کاهش تصادفات و آلاینده های جوی موثر باشد. تاکنون بالغ بر 3 پروژه تقاطع غیرهمسطح فعال شده و بخشی از مسیر در شرق استان اصفهان در حال پیشرفت است و نیاز به همکاری شهرداری های دیگر هم دارد.

وی افزود: از پروژه های مهم دیگر استان اصفهان که به عنوان پروژه های زیربنایی توسعه قطارحومه است که به موازات ساخت خط دو مترو اصفهان چند خط دیگر به مترو اصفهان متصل خواهند شد تا علاوه بر کاهش ترافیک جاده ای از توسعه افقی شهر ممانعت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله نخست مناقصه برای جذب پیمانکار در توسعه قطار حومه ای اصفهان-شاهین شهر توسط شهرداری شاهین شهر در آینده نزدیک بیان داشت: مجوزهای لازم برای احداث قطار حومه ای محور اصفهان-نجف آباد هم اخذ شده و شهرداری نجف آباد با همراهی شهرداری اصفهان به دنبال توسعه خط 30 کیلومتری هستند.

وی افزود: ادامه خط دو مترو اصفهان هم با احداث قطار حومه ای خمینی شهر در حال رایزنی برای توافق های اولیه است که خط دو مترو اصفهان تا خمینی شهر امتداد یابد.

غلامی با اعلام اینکه مترو اصفهان تا پایان امسال به بهره برداری برسد، گفت: امتداد این خط به شهر جدید مجلسی ختم می شود.

وی با اعلام اینکه پروژه های عمرانی در ایام مبارک دهه فجر توسط سه وزیر و استاندار و معاونان افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: هزار و 826 پروژه با اعتبار بالغ بر دوهزار 375 میلیارد تومان در این ایام افتتاح می شود که 252 طرح به پروژه های ملی- استانی با اعتبار 369 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به 125 پروژه با اعتبار 56 میلیارد تومان تصریح کرد: 157 پروژه آماده افتتاح در ایام دهه فجر به شهرداری ها با اعتبار 173 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به سهم صنایع و تعاونی ها در هزار و 61 پروژه با استفاده از محل درآمد استانی و اعتبار هزار و 745 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: 215 پروژه در بخش دهیاری ها که مهمترین نقش در تولید اشتغال دارند با تسیلات ارزان قیمت 43 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

این مقام مسئول  به اعتبار 220 میلیارد تومان در بخش مدیریت بحران به آسیب های ناشی از سیل بهاره و کمک های اصفهان به استانهای آسیب دیده اشاره کرد و گفت: 150 میلیارد تومان تسهیلات دریافت وام به کشاورزان آسیب دیده از سیلاب بهاره در استان اصفهان و 400 میلیارد تومان هم به مقاوم سازی بافت منازل روستایی تخصیص یافت.

وی با اعلام اینکه شرکت مخابرات استان با 568 پروژه بیشترین افتتاح را در ایام دهه فجر خواهد داشت، ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی با 307 پروژه، اداره توزیع برق شهرستان با 215 پروژه، شهرداری ها با 175 پروژه و اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری با 99 پروژه بیشترین سهم از افتتاح پروژه ها را در ایام مبارک دهه فجر خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام اینکه شهرستان اصفهان با 273 پروژه در جایگاه نخست افتتاح پروژه های عمرانی در ایام دهه فجر است، گفت: شهرستان کاشان با 103 پروژه، تیران و کرون با 99 پروژه، سمیرم با 85 پروژه، دهاقان با 75 پروژه، خوروبیابانک با 48 پروژه به ترتیب اولویت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان  در پایان با تعریف پروژه های شاخص که با اعتبار بیش از 8 میلیارد تومان افتتاح خواهند شد، بیان داشت:در استان اصفهان بالغ بر 50 پروژه شاخص وجود دارد که چند پروژه با سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و 77 پروژه با اعتبار هزار و 330 میلیارد تومان هم در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر