کد خبر: 987701
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
رئیس پلیس فتای استان اصفهان :
رئيس پليس فتا استان گفت: فردي كه با فروش صفحه اينستاگرامي با اعضاي جعلي اقدام به كلاهبرداري از یک شهروند کرده بود، در عملیات ویژه کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت : در پی شکایت يكي از شهروندان مبني بر كلاهبرداري فردی ناشناس در فضای مجازی از وی، رسيدگي به موضوع در دستور کارشناسان پليس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: شاکي در در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، در ازاي دريافت صفحه اينستاگرامي با تعداد زيادي فالوور مبلغ 30 ميليون ريال به حساب فردي واريز کردم اما پس از مدتي متوجه شدم که تمام دنبال کنندگان اين صفحه فيک بوده و مورد کلاهبرداری فرد شیاد قرار گرفته ام.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: پس از اظهارات شاکي، کارشناسان اين پليس با انجام اقدامات فني و تخصصي و جستجوهای علمی در فضای سایبر هویت اصلی این کلاهبردار را به دست آورده و پس از کسب دستور مقام قضايي طی يک عمليات ضربتی وی را دستگير کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان كرد: متهم پس از دستگيري در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرده و عنوان کرد، به دليل نياز مالي تصميم به ايجاد صفحه‌هاي اينستاگرامي گرفتم و با عضو گيري جعلي تعداد دنبال کنندگان را بالا برده و افراد مختلفي را ترغيب نمودم تا اين صفحه‌ها را خريداري کنند.

سرهنگ مرتضوي در پایان اظهار داشت: اخيراً نوعي از کسب‌ و کارهاي اينترنتي در فضاي مجازي رونق گرفته که در آن افراد با ساختن کانال و صفحه‌هاي متفاوت در شبکه‌هاي اجتماعي و بارگذاري مطالب اقدام به جمع آوري اعضا کرده و در نهايت پس از بالا بردن اعضاي اين صفحه‌ها كه معمولاً هم  جعلي است، اقدام به فروش آنها مي‌کنند که لازم است  کاربران اینترنت دقت لازم را در این زمینه انجام داده و جهت خريد صفحه هاي تبليغاتي حتماً اقدامات لازم در خصوص اصالت صفحه را انجام داده و در نهايت پس از اطمينان از صحت مورد مذکور وارد معامله شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر