کد خبر: 987538
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
به‌نظر می‌رسد جلسه پیش روی هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری آبستن حوادث زیادی خواهد بود که ممکن است به برکناری تاماش آیان و انتخاب سرپرست موقت منجر شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: سلطنت تاماش آیان به عنوان رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) فردا، هنگامی که جلسه هیئت اجرایی اعضای هیئت رئیسه برای بحث و تبادل نظر در مورد آینده این ورزش برگزار می‌شود، بزرگترین چالش پیش روی برای رئیس فعلی است.

تعداد ۲۱ نفر از اعضای هیئت اجرایی علیه آیان مخالفت کرده‌اند و گفته می‌شود که ۲ نفر تلاش مشترکی را برای تغییر وی و جانشینی آیان در نشست دوحه در قطر انجام داده‌اند. برخی از اعضای هیئت مدیره معتقدند که در جلسه فردا رئیس موقت انتخاب می‌شود.

در حالی که یکی از نزدیکان آیان مطمئن بود که "خبر‌های خوب اعلام خواهد شد"، دیگران منتظرند تا قبل از تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی IWF، توضیحات و شواهد را از آیان بشنوند. اعضای هیئت اجرایی IWF از ترس اینکه آینده ورزش در برنامه بازی‌های المپیک یک بار دیگر مورد تهدید واقع شود، به اتفاق آراء متفق القول به تغییر رئیس معتقد هستند.

تاماش آیان مجارستانی که هفته گذشته ۸۱ ساله شد، از سال ۱۹۷۶ دبیرکل یا رئیس IWF بوده است.

در مستند تلویزیونی آلمانی به نام Secret Doping - Lord of the Lifters که توسط ARD در ۵ ژانویه پخش شد، آیان مورد اتهامات جدی قرار گرفت و کمیته بین‌المللی المپیک اتهامات مربوط به فساد را که بسیار جدی و نگران کننده عنوان کرد.

در این مستند ادعا‌های مربوط به مفقود شدن میلیون‌ها دلار در حساب‌های بانکی سوئیس مربوط به آیان و فساد در مراحل ضددوپینگ و دوپینگ توسط دختران ۱۳ ساله در تایلند مطرح شد.

IWF تمام اتهامات را رد کرد و آیان در این باره گفت: این برنامه، اصلاحات IWF را طی ۲ سال گذشته نادیده گرفته و زندگی من و ۵۰ سال کار من را کاملاً خراب کرده است.

وی هشدار داد: اکثریت ادعا‌های ARD مربوط به گذشته بوده و IWF در حال بررسی تحقیقات بیشتر درباره ادعا‌های جدید ساخته شده توسط ARD است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار