کد خبر: 987486
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
فریدون حسن
تصویر بسیار غرورانگیزی است تصویر ادای احترام نظامی ملی‌پوشان هندبال ایران مقابل پرچم پرافتخار کشورمان در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا. تصویر زمانی زیباتر هم می‌شود که بدانیم این کار در کویت انجام شده؛ کشوری که مسبب اصلی به راه افتادن جریان گرفتن میزبانی از تیم‌های باشگاهی کشورمان در لیگ قهرمانان آسیاست.

اما جدای از تمام این‌ها تصاویر مخابره شده از این اقدام تحسین‌برانگیز حقایق دیگری را هم ثابت کرد. در روز‌هایی که برخی چهره‌های مثلاً قهرمان ورزشی کشور به دلایل واهی ترک وطن می‌کنند و می‌روند و در آن سوی دنیا علیه مردم و نظام بیانیه صادر می‌کنند یا عده‌ای همین جا در ایران از ترس لطمه خوردن منافع‌شان در ینگه دنیا مهر سکوت بر لب می‌زنند و در خصوص منافع ملی اظهارنظر نمی‌کنند، این تصاویر ثابت کرد که دو گروه اول عده‌ای قلیل هستند که در مقابل جامعه متعهد و مقید ورزش کشور اصلاً به حساب نمی‌آیند. تصویری که ملی‌پوشان هندبال در آن با زبانی رسا و فریاد بلند از جانفشانی برای ایران عزیز و بزرگ سخن می‌گویند.

طی هفته‌های گذشته کشورمان با مسائل و حوادث بزرگی روبه‌رو شد؛ حوادثی که عبور از آن‌ها محتاج عزم و اتحاد ملی بود. مردم مثل همیشه به میدان آمدند و جامعه ورزش هم همدوش و همپای آن‌ها وارد میدان شد. هرچند که شنیدن برخی اخبار آزار‌دهنده بود و سکوت برخی دیگر چندش‌آور، اما قهرمانان واقعی و مردم‌دار ورزش پا به میدان گذاشتند تا ثابت کنند وقتی پای منافع ملی در میان باشد حاضرند از همه چیزشان بگذرند و کنار مردم باشند.

تصویر ملی‌پوشان هندبال ایران در حال ادای احترام به پرچم مقدس کشورمان تکه‌ای از پازل زیبای اتحاد ملت ایران و عظمت و شکوه و فر ایران است. پازلی که روند تکمیل آن با پیام‌های پرمعنی ورزشکاران برای شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شد و با همدردی جامعه ورزش با خانواده‌های داغدار اتفاق کرمان و حادثه هواپیما ادامه پیدا کرد و حالا با این حرکت زیبا و تأثیرگذار ملی‌پوشان هندبال کامل‌تر از قبل شده است تا به این ترتیب ثابت شود تمام تلاش آن‌ها که بیرون مرز‌های ایران اسلامی نشسته‌اند و سعی دارند با سیاه‌نمایی طوری وانمود کنند که ورزشکاران ایران ناراضی از وضع موجود به فکر مهاجرت و تغییر تابعیت هستند به هدر رفته است.

رسانه‌های معاند طی هفته‌های گذشته بار‌ها سعی کردند با بزرگ‌نمایی این رفتار‌ها شرایط ورزش ایران را بغرنج توصیف کنند. آن‌ها حتی به این هم بسنده نکردند و از زبان برخی ورزشکاران مهاجرت کرده بیانیه هم صادر کردند تا از آب گل‌آلود ماهی بیشتری به چنگ آورند، اما غافل از اینکه این چند ورزشکار خود فروخته و آن‌ها که منفعت‌طلب هستند تنها بخشی ناچیز از ورزش کشور را تشکیل می‌دهند که در مقابل خواست و همت جامعه ورزش کشور به حساب نمی‌آیند.

جالب‌تر اینکه این رسانه‌ها به راحتی از این حرکت زیبا و غرورآفرین ملی‌پوشان هندبال کشورمان گذشتند و مثل همیشه که چشم به روی واقعیت‌ها می‌بندند چشم بر این صحنه‌های زیبا و بستند. جامعه ورزش کشور یک بار دیگر افتخارآفرینی کرد؛ نتیجه هر چه می‌خواهد باشد. هرچند که ملی‌پوشان هندبال کار زیبای خود را با پیروزی بر کویت تکمیل کردند، اما آن‌ها حالا صرف‌نظر از نتیجه‌ای که در کل رقابت‌ها به دست بیاورند بیشتر از قبل در دل مردم ایران جا دارند و تمام ما به احترام آن‌ها و احترام غیرت و حمیت‌شان از جا بلند شده و می‌ایستیم. این واقعیت ورزش ایران است که توسط تیم ملی هندبال به نمایش گذاشته شد؛ واقعیتی که بهتر است دشمنان مردم و نظام به خوبی آن را ببینند و درک کنند؛ واقعیتی که همان چند ورزشکار خودفروخته هم بهتر ببینند و بدانند که از پشت کردن به مردم و کشورشان چیزی عایدشان نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار