کد خبر: 987477
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
نرخ تورم سالانه دی ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های کشور به ۶/ ۳۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۴/ ۱ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای دی ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ۵/ ۱ واحد درصد کاهش یافته است.

کاهش نرخ تورم نقطه‌ای خانوار‌های کشور
منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در دی ماه ١٣٩٨ به عدد ۳/ ۲۶ درصد رسیده‌است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۳/ ۲۶ درصد بیشتر از دی ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای دی ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ۵/ ۱ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ٤واحد درصدی به ٢٤ درصد و گروه «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ۳ /۰ واحد درصدی به ۴/ ۲۷ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوار‌های شهری ۲/ ۲۶ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۴/ ۱ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ٢٧ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۹/ ۱ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور
منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه دی ١٣٩٨ به ۸ /۰ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۴/ ۲ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ۳ /۰- درصد و ۴/ ۱ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری ۹/ ۰ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، ۱/ ۲ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۵/ ۰ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۷/ ۳ واحد درصد کاهش داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
این امار های مخدوش را از کجا میاورید؟ تورم واقعی بیش از 55 درصد است یعنی روحانی این را نمیفهمد . مثلا امدید ماه مهر را با ماه دی مقایسه کردید و میگویید 26 در صد تورم است. دلار 1000 تومانی احمدی نژاد رسیده به 13000 تومان باز هم نمیخواهید قبول کنید این امارها کشکی و توخالی است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار