کد خبر: 987250
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: شیوه پخت 5 غذای سنتی استان اردبیل از جمله نخود قورماسی، خینگل، قوقا، خشیل و ایمام آشی ثبت ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون شیوه پخت برخی غذا‌های سطح استان اردبیل به ثبت ملی رسیده است و این مهم زمینه‌ساز معرفی غذا در سطح ملی و بین المللی شده است.

وی از ثبت ملی شیوه پخت 5 غذای سنتی استان اردبیل خبر داد و افزود: شیوه پخت 5 غذای سنتی استان اردبیل از جمله نخود قورماسی، خینگل، قوقا، خشیل و ایمام آشی ثبت ملی می‌شود.

فلاحی با اشاره به غذاهایی که به ثبت ملی رسیده است تصریح کرد: تاکنون از غذاهای سطح استان اردبیل بال قیماق، فطیر مشگین شهر، شیرینی سه گوش، قوروت، پیچاق قیمه، کته، قره حالوا، هدیک آشی و باسترما پلو به ثبت ملی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر اینکه ثبت ملی غذاهای استان اردبیل در دستور کار است بیان کرد: با توجه به اینکه ثبت ملی منجر به تثبیت اصالت جغرافیای تهیه یک غذا و معرفی آداب و رسوم و سنت‌های پیرامون آن است، پرونده برخی غذا‌ها تکمیل شده و مابقی نیز در دست تهیه است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن که ثبت ملی غذاهای مشهور و معروف سطح استان اردبیل در دستور کار و اولویت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل قرار دارد در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی نیز به دنبال معرفی آن‌ها هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها