کد خبر: 987232
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در طول دو سال فعالیت در این کمیته هیچگاه مسیر را گم نکردیم و به انحراف نرفتیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سید رضا صالحی امیری در این مجمع گفت: صرفا یک گوینده هستم اینجا برای بیان خدمات انجام شده، طی دو سال گذشته نیمی از راه را با یکدیگر طی کردیم. در این مسیر با فراز و فرود‌های زیادی مواجه شدیم، اما هیچ گاه مسیر را گم نکرده و به انحراف نرفتیم.

وی ادامه داد:، چون یک حرکت جمعی را آغاز کردیم، آن را گم نکردید. در این مسیر هیچ کسی بر دیگری پیشی نگرفت، همیشه کنار هم و هماهنگ با هم بودیم. ضمن اینکه اصولی را مد نظر قرار دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اصول مورد نظر گفت: اخلاق و مسئولیت پذیری را مد نظر قرار دادیم و مدیریت جمعی را هم مبانی تصمیم گیری قرار دادیم. چهارم اینکه شفاف سازی را در مسئولیت‌های خود مد نظر قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در این مدت صداقت را مسیر نجات خود قرار دادیم و از هر بی صداقتی پرهیز کردیم. همواره کنار هم بودیم، در پیروزی‌ها لبخند زدیم و در شکست‌ها کنار هم بودیم.

صالحی امیری با بیان اینکه ورزش در ایران یک نهاد است نه صرفا وزارت و کمیته، گفت: اعضای این نهاد جدا از هم، اما وابسته و دلبسته به هم هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: افکار عمومی و رسانه‌ها طی این مدت کنار ما بودند و با کمک آن‌ها به مردم گزارش دادیم به صورت شفاف، رسانه علاوه بر آگاه سازی افکار عمومی، مشاوران به ملی برای ما بودند که حضورشان را در این مجمع هم تکریم می‌کنیم.

وی همچنین به بازسازی و بهسازی آکادمی ملی المپیک و اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: منابع کمیته از ٤٣ میلیارد سال ٩٦ و تخصیص ٣٨ درصد به ٤٣ میلیارد با تخصیص صد در صد افزایش بافت. همچنین توزیع بودجه به صورت شفاف اطلاع رسانی سد وهیچ تبعیضی میان فدراسیون‌ها نداشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: پیشکسوتان را مورد تکریم قرار دادیم و می‌دانیم که آن‌ها ریشه درخت ورزش بودند و هستند و حفظ کرامت همه را واجب دانسته و سعی کردیم حداقل با نصب یک تابلو و لوح در سر در منزل آن‌ها یاد آن‌ها را سرلوحه قرار دهیم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در کانون‌های مختلف از مشاوران بهره بردیم و وقتی یک دستگاه بتواند از ۱۷۰ مغز و مشاور فرهیخته استفاده کند دچار رشد کمی و کیفی می‌شود. نشست‌های هم اندیشی هدفمند برگزار شده و در این مسیر گام‌های زیادی برداشته شد. فرهنگ در ورزش را سرلوحه کار خود قرار دادیم و جمعی با محوریت آقای نبویان قدم‌های خوبی برداشتند و می‌دانیم بدون حفظ ارزش‌های اخلاقی در ورزش نمی‌توان گامی برداشت.

وی ادامه داد: شورای راهبردی در کمیته ملی المپیک بسیار فعال شده است. باید همینجا از تمام اعضای این شورا تشکر کنم. این شورا تعیین کننده نقشه راه ما به سمت قله‌های قهرمانی است.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: تدوین تاریخ یک قرن تلاش‌های قهرمانان، اماکن، رویداد‌های ورزشی و کارکنان را سرلوحه قرار دادیم. موزه ملی المپیک و پارالمپیک با تدبیر وزیر ورزش و جوانان با ۳۰۰۰ شی ارزشمند افتتاح شد. این موزه متعلق به ملت است و آثار ارزشمند آن توسط قهرمانان، فدراسیون‌ها و پیشکسوتان جمع آوری شد.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: دیپلماسی ورزشی را دنبال کردیم که هم هدف است و هم بستر. در دنیای متلاطم امروز بدون داشتن دیپلماسی فعال در مرز‌ها محبوس خواهیم شد. منشور اخلاق با ابلاغ وزیر و تلاش‌های آقای فروتن به نتیجه نشست تا برای زدودن زنگار‌ها از چهره پاک ورزش قدم برداریم. آرشیو ورزش ایران جان تازه‌ای گرفته است و از این پس ورزش ایران از مخزن بزرگ آرشیو بهره خواهد برد.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های انجام شده در حوزه زنان و توسط کمیسیون زنان اشاره کرد و برگزاری همایش ورزش و زن که هفته گذشته برگزار شد را یکی از نتایج این فعالیت‌های عنوان کرد.

وی با تاکید بر دوری از حواشی گفت: وزیر ورزش را محور ورزش ایران می‌دانم، همه بدانین منافع هماهنگی و وفاق بیشتر از نفاق است. از زمانیکه که آمدم یعنی از اسفند ٩٦تعامل و هماهنگی میان وزارت، کمیته المپیک، پارالمپیک و دیمر نهاد‌ها را سرلوحه قرار داده ایم.

صالحی امیری با بیان اینکه از ظرفیت‌های ملی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: برای المپیک ٢٠٢٠ هم از ظرفیت نهاد‌های زیادی مانند وزارت امورخارجه بهره گرفته ایم، اقدامات خوبی انجام شده که گزارش آن در این مجمع نمی‌گنجد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هرگز فراموش نکردیم و نمی‌کنیم که همه ما مدیون خون صد‌ها هزار شهید و ایثارگر و کسانی هستیم که امنیت و شرف هویت خود را از آن‌ها داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار