کد خبر: 986838
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر در بانک‌های دولتی ۱۴ هزار ملک مازاد وجود دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود برای شروع، بانک‌های دولتی چند ملک را از طریق بورس واگذار کنند تا چالش‌های احتمالی کار، شناسایی شود و پس از آن شاهد رشد عرضه‌ها باشیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، علیرضا خاتون‌زاده ابیانه، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال بانک‌های دولتی در سامانه تدارک الکترونیک دولتی موسوم به «ستاد»، مدت زمان بررسی مدارک از سوی بورس کالا و سازمان بورس، همچنین ممنوعیت عرضه و خرید به صورت مشاع باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

ابیانه تصریح کرد: در حال حاضر در بانک‌های دولتی ۱۴ هزار ملک مازاد وجود دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای شروع، بانک‌های دولتی چند ملک را از طریق بورس واگذار کنند تا چالش‌های احتمالی کار، شناسایی شود و پس از آن شاهد رشد عرضه‌ها باشیم. پیمان کریمی یگانه مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) نیز گفت: در مورد بحث نکول و تضمین بانک‌ها در بسیاری از موارد مشاهده شده که مزایده برگزار ولی دو طرف منصرف شده‌اند که این امر باعث نارضایتی می‌شود؛ این اتفاق در خصوص واگذاری اموال مازاد نیز ممکن است صورت بگیرد، بنابراین باید بانک نیز متعهد باشد که اگر معامله صورت نگرفت، خسارت را پرداخت کند. کریمی یگانه به مزیت‌های واگذاری اموال مازاد بانک‌ها از طریق بورس اشاره کرد و گفت: از مزایای عرضه این اموال از طریق بورس علاوه بر شفافیت و پاسخگویی این است که حضور بانک‌ها در بورس به دلیل شفافیت بالای معاملات باعث اعتماد بیشتر سازمان‌های نظارت‌کننده به بانک‌ها می‌شود و از سوی دیگر تشریفات معامله و مناقصه نیز از بین می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار