کد خبر: 986765
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در واکنش به اتهاماتی که رسانه آلمانی به آن وارد کرده قرار است نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: یکی از رسانه‌های آلمانی در مستندی مدعی شده بود که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) دارای فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک است. همین مساله باعث شده وزنه‌برداری با مشکل روبه‌رو شود و حتی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پیگیر این اتهامات شده است.

محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در واکنش به این اتفاق به سایت فدراسیون جهانی گفت: بدون شک وزنه‌برداری با مشکل روبه‌رو است و ما قرار است هفته آینده نشست فوق‌العاده هیات رییسه را داشت باشیم. ما در وزنه‌برداری به وحدت و عدالت احتیاج داریم.

او ادامه داد: من اخیرا صحبتی با افراد مهم در کمیته بین المللی المپیک داشتم و توضیح دادم در یک سال گذشته اساسا وضعیت دوپینگ تغییر کرده است. ما برنامه‌های کنترل دوپینگ خود را به آژانس بین‌المللی تست دوپینگ منتقل کرده‌ایم و اکنون ما در مسیر صحیحی هستیم. در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ هم کنترل دوپینگ توسط آژانس بین‌المللی تست دوپینگ انجام شد و هیچ نمونه مثبتی هم نداشتیم. ما آژانس بین‌المللی تست دوپینگ را تشویق می‌کنیم تمام وزنه‌بردارانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را می‌گیرند، تحت نظر داشته باشد حتی اگر هزینه زیادی داشته باشد هم مهم نیست، چون وضعیت حضور در المپیک اولویت اول برای وزنه‌برداری است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار