کد خبر: 985686
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پنج دستگاه شتاب‌نگار زلزله نسل جدید به این استان اختصاص داده شده که به‌ زودی و پس از تکمیل زیرساخت‌های مربوطه در شهرستان‌های اراک، ساوه ،آشتیان، محلات و رازقان نصب و راه اندازی خواهند شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پنج دستگاه شتاب‌نگار زلزله نسل جدید به این استان اختصاص داده شده که به‌ زودی و پس از تکمیل زیرساخت‌های مربوطه در شهرستان‌های اراک، ساوه ،آشتیان، محلات و رازقان نصب و راه اندازی خواهند شد.

احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: این تعداد دستگاه شتابنگار نسل جدید(برخط) در راستای مصوبات کارگروه تخصصی زلزله و با عنایت به مکاتبات، پیگیری‌ها و مذاکرات انجام شده توسط این  اداره کل با ستاد وزارت متبوع، «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» و اداره کل مدیریت بحران استانداری مرکزی، اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: داده‌های شبکه شتاب‌نگاری اهمیت بسیار زیادی در طراحی سازه‌های مقاوم در برابر زمین لرزه و مدیریت بحران زلزله در کاستن تلفات وخسارات احتمالی دارد و از آن برای برای راه اندازی سامانه‌های هشدار سریع استفاده می‌شود .

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از واگذاری  ۱۵۰ هزار مترمربع زمین در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی خبر داد.

وی  افزود: ۱۱۷ هزار مترمربع از این زمین برای استقرار یک‌هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۶۳۹ مترمربع زمین نیز برای ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پس از گذراندن مراحل واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مطابق مقررات به متقاضیان واجد شرایط ثبت‌نام شده در طرح اقدام ملی، زمین واگذار خواهد شد.

مرزبان افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در  شهرهای استان از جمله ساوه، غرق آباد، خمین، محلات، نیم ور، دلیجان، نراق، شازند، مهاجران، توره، مامونیه، زاویه، پرندک، تفرش، کمیجان، آشتیان، خنداب و فراهان اقدام به تامین زمین کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن طبق برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی با هدف سهولت دسترسی افراد به ویژه گروه‌های کم درآمد جامعه و به‌منظور بهبود کمی وکیفی مسکن انجام شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار