کد خبر: 985144
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و همراهان وی، تظاهرات‌های مردمی در کشور‌های مختلف در اعتراض به جنگ‌طلبی امریکا را به دنبال داشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: میلیون‌ها یمنی روز دو شنبه در محکومیت تجاوز امریکا به عراق و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی، در استان صعده به خیابان‌ها آمدند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، با سر دادن شعار‌هایی علیه سیاست‌های امریکا در منطقه، تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «خون شما جنایتکاران را نابود می‌کند.» در این تظاهرات، «محمد جابر عوض» استاندار استان صعده تأکید کرد که اقدام امریکا، بسیار خطرناک بود و تنها پاسخ شایسته به آن نابودی شر و اخراج نیرو‌های امریکایی از عراق و منطقه است. وی ضمن ابراز همسبتگی مردم یمن با مردم ایران و عراق گفت: «یمنی‌ها در کنار رهبری ایران، عراق، حشدالشعبی، سپاه قدس، مقاومت و ملت‌های آزاده برای نابودی امریکا و اسرائیل می‌مانند.» بنابر گزارش پایگاه خبری العهد، مردم نیجریه برای بزرگداشت دو فرمانده شهید و همرزمان آن‌ها تظاهرات برگزار کردند. شرکت‌کنندگان شعار «کلنا سلیمانی... کلنا ابومهدی» (همه ما سلیمانی هستیم همه ما ابومهدی هستیم) سر دادند.

مردم انگلیس با تظاهرات مقابل سفارت امریکا در لندن، این اقدام تروریستی امریکا را محکوم کردند. یکی از این افراد که مرد جوانی بود، گفت: «امروز اینجا آمده‌ایم که حمله شیطانی امریکا را علیه این قهرمانان را محکوم کنیم.» فرد دیگری گفت: «من و همه این افراد سربازان قاسم سلیمانی هستیم، این را همه بدانند.»

در امریکا هم گروه‌های معترض در واشنگتن و دیگر شهر‌های این کشور به خیابان‌ها آمدند تا حمله هوایی در عراق و نیز تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای اعزام ۳ هزار نظامی دیگر به غرب آسیا را محکوم کنند. گروه موسوم به اقدام صلح ماساچوست که با جنگ با ایران مخالف است، هم ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ در ترور سردار قاسم سلیمانی، آن را تصمیمی غیرقانونی خواند که بدون مشورت با کنگره اتخاذ شده است. این گروه با برپایی و سازماندهی اعتراضاتی در سراسر این ایالت اعتراض خود را به ترور سردار سلیمانی اعلام کرد. صد‌ها نفر در بوستون با حمل پلاکارد‌هایی با مضمون «نه به جنگ با ایران» و «پول برای اشتغال و آموزش و نه برای جنگ و اشغالگری» در خیابان‌ها تظاهرات کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار