کد خبر: 985121
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۴۵ هزار و ۵۰۰ تست کدورت سنجی امسال با هدف تامین آب سالم و بهداشتی برای مشترکان این استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۴۵ هزار و ۵۰۰ تست کدورت سنجی امسال با هدف تامین آب سالم و بهداشتی برای مشترکان این استان انجام شده است.

یوسف عرفانی‌نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: سنجش کدورت، میزان شفافیت آب را مشخص می‌کند و به عنوان یک خاصیت ظاهری و زیبا شناختی در بررسی کیفی آب آشامیدنی تعریف شده است.

وی اظهار داشت: کدورت آب، اندازه‌گیری مستقیمی از تعداد ذرات معلق در نمونه نیست، بلکه توانایی پراکنده کردن و تفرق نور توسط ذرات موجود در نمونه آب را بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه روش های ارائه شده برای سنجش کدورت، نه تنها برای بررسی شفافیت ظاهری آب، بلکه برای اندازه‌گیری سطح کیفیت آب از نظر حضور پاتوژن‌ها و ظرفیت بیماری‌زایی آن نیز به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کنترل کیفیت از شاخص‌های آب است که این مهم در این استان وضعیت مطلوبی دارد و  فقط ۹۹.۹ دهم درصد میزان کلر درآب مصرفی مشترکان استان مرکزی باقی می‌ماند که این شاخص مطلوب گزارش شده است.

وی اظهار داشت: وجود هرگونه شکستگی لوله‌ها مطلوبیت آب برای مشترکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این شرکت با اطلاع از هرگونه شکست شبکه آب، آن را به سرعت ترمیم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: نمونه برداری یک هزار مورد، شستشو یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آب، انجام ۲ هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش میکروبی از جمله اقدامات این شرکت در سال جاری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار