کد خبر: 985034
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان :
135 کارگاه آموزشی تکمیلی و خلاقیت در طرح کلاس شهر تا پایان اسفند 98 در موضوعات حمل و نقل، پسماند و محیط زیست برای دانش آموزان برگزار می شود.

  به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان طرح آموزشی "کلاس شهر" با هدف آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان سال اول ابتدایی توسط معاونت اجتماعی و شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

بعد از اینکه سال گذشته برنامه کلاس شهر به 100 مدرسه اصفهان رفت و در آن مربیان اداره توسعه فرهنگ شهروندی، مفاهیم شهروندی را به صورت خلاقانه با کاردستی، نمایش و بازی با عروسک به دانش آموزان ابتدایی آموزش دادند، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به این فکر افتاد که این اتفاق نیاز به حرکت منسجم و آموزش مستقیم تری دارد.

    قرار شد کتاب کاری برای معلمان و مربیان کلاس اول ابتدایی نوشته شود که شامل 15 درس است و معلم هر هفته یکی از درس های این کتاب را به دانش آموز آموزش می دهد، بعد از آن دانش آموزان باید کاربرگ های این کتاب را پر کنند و معلمان آن را برای اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ارسال کنند تا از بهترین کاربرگ ها تقدیر شود.

    رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص گفت:  این برنامه در 45 مدرسه ابتدایی برای 45 کلاس در حال اجرا است.

    احمد رضایی اظهار کرد: کمیته راهبردی طرح کلاس شهر مصوب کرد علاوه بر تدریس درس های کتاب کلاس شهر توسط آموزگاران، مربیانی در کنار این کتاب کارگاه های آموزشی تکمیلی و خلاقیت برای دانش آموزان برگزار کنند.

    وی افزود: این کارگاه ها در سه موضوع حمل و نقل، محیط زیست و پسماند همراه با نمایش، کاردستی و فعالیت و بازی، آموزش های شهروندی را به دانش آموزان می دهد.

    رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی با بیان اینکه قرار است، 135 کارگاه تا پایان سال 98 در این مدارس برگزار شود، بیان کرد: کمیته نظارت طرح کلاس شهر فرم های نظر سنجی را در اختیار آموزگاران و مدیران مدرسه قرار داده تا بعد از برگزاری این کارگاه ها از کیفیت آن با خبر شود.

    رضایی با بیان اینکه نظرسنجی ها نشان می دهد این طرح تاکنون موفقیت آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه ای که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان منعقد شد، قرار است از سال آینده در همه مدارس ابتدایی استان اصفهان کتاب "کلاس شهر" تدریس شود.

 

    

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار