کد خبر: 984992
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
دو روز پیش مدیرعامل انتشارات علمی- فرهنگی با ۳۸ سال قدمت تغییر کرد و مسعود کوثری، جای خود را به نادره رضایی داد؛ زنی که در شمار امضاکنندگان نامه فعالان سیاسی به باراک اوباما بود؛ نامه‌ای که می‌گفت «مردم ایران خود را قربانی تنش‌ها میان دو دولت ایران و امریکا می‌دانند.»
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس، در جلسه‌ای بدون حضور اهالی رسانه، مدیرعامل انتشارات علمی- فرهنگی تغییر کرد و مسعود کوثری، صندلی مدیریت را تحویل نادره رضایی داد.

تا پیش از این ۵۱درصد سهام این انتشارات برای سازمان تأمین اجتماعی و ۴۹درصد سهام متعلق به وزارت علوم بود که چند سالی است سازمان تأمین اجتماعی ۱۰۰ درصد سهام را خریداری کرده و در اختیار دارد. بدون اینکه خبری منتشر شود، طی روز‌های گذشته حکم جایگزینی مدیرعامل صادر شد و آن، حکم مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی برای مدیریت این انتشارات بود. سالاری، زن جوانی را که هیچ سابقه فرهنگی و انتشاراتی در کارنامه ندارد به عنوان مدیرعامل موسسه‌ای معرفی کرد که پس از ادغام دو موسسه بزرگ، ۳۸سال قدمت دارد و از سال۱۳۶۰ تاکنون فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه کتاب داشته است. در پایگاه این موسسه آمده است: «شرکت انتشارات علمی- فرهنگی دارای سابقه‌ای طولانی و میراثی غنی در عرصه چاپ و نشر است که از ادغام دو مؤسسه انتشاراتی قدرتمند به نام‌های «بنگاه ترجمه و نشر کتاب» و «مؤسسه انتشارات فرانکلین» به وجود آمد.»

با این وجود، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای کسی حکم زد که در انتصابش حرف و حدیث بسیار است و مهم‌ترین انتقاد، بی‌تجربگی او در حوزه نشر است.

وی یکی از امضاکنندگان نامه موسوم به ۴۶۶ فعال سیاسی و مدنی به باراک اوباما در حمایت از نامه ۵۵زندانی سیاسی به شمار می‌رود. او فردی است که هنگام انتخابات در ستاد بانوان حسن روحانی فعالیت سیاسی داشت.
ناگفته نماند رایزنی برای «مدیرکلی اداره کار استان تهران» مدنظر برخی مسئولان بود که فشار‌ها رضایی را از آن سمت‌ها دور کرد.

حالا او مسئولیت بخش‌های مهم فرهنگی- هنری از جمله «شرکت بازرگانی کتاب گستر»، «شرکت فرهنگ فیلم تهران» و همچنین «شرکت چاپ و نشر کتیبه» به عنوان سه شرکت وابسته به انتشارات علمی- فرهنگی را بر عهده گرفته که بودجه سالانه آن‌ها حدود ۲۰میلیارد تومان است.

گفته می‌شود نزدیکی «نادره رضایی» به برخی افراد حاضر در دولت موجب این انتخاب شده است، اما مدیری که اندک آشنایی لازم را با حوزه کتاب ندارد، چگونه می‌تواند یک موسسه انتشاراتی با حدود نیم قرن سابقه را اداره کند؟

نکته جالب اینکه وی در انتخابات شورای شهر تهران ردصلاحیت شده و از نزدیکان شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی است؛ زنی که اظهاراتش همواره حاشیه‌ساز بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار