کد خبر: 984859
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه انسان مجاهد مانع گسترش تباهی و فساد روی زمین می‌شود گفت: برداشت‌های غلط و قرائت‌های گمراه از متن دین موجب انحرافی می‌شود که توسط برخی از افراد مجاهد همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها جلوی گسترش فساد و گمراهی گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان پیش از ظهر امروز در یکصد و هفدهمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان اظهار کرد: بالاترین فضیلت را برای شهادت در راه خدا بیان کرده‌اند و قرآن کریم نیز بر این مهم تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه بالای هر فضیلت و هر عمل صالحی عمل صالحی دیگری وجود دارد و بالاتر از شهادت فضیلتی نیست، افزود: مجاهدت در راه خدا مقدمه‌ای برای شهادت است و برای این حرکت فضیلت و ارزشی نیز در قرآن کریم بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان بزرگ و بافضیلتی که با انتخاب خودش راه شهادت را در پیش می‌گیرد در قرآن کریم این شیوه رفتاری به عنوان معامله با خدا معرفی شده و یک ویژگی، برجستگی فکری و آگاهی و انتخاب عالمانه و آگاهانه شهید است که به وی ارزش می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: قرآن کریم می‌فرماید کسی که در راه خدا جانش را فدا کند احیای حقیقت دین و توحید و کرامت انسانی را در پیش گرفته است و به نوعی خون بهای انسان در این عالم؛ کرامت، تحقق توحید، عدالت در جامعه و گسترش تفکر توحیدی و بندگی و پرستش خدا به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: در تمام اماکنی چون مساجد و کلیساها که ذکر خدا و پرستش خداوند در آن انجام می‌گیرد به دست مفسدان تباه می‌شود اما انسان مجاهد مانع گسترش تباهی و فساد روی زمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنایاتی که در دنیا به دست بشر از جمله صدام، آمریکا، داعش و جریان‌های انحرافی اتفاق می‌افتد بخش عظیمی از آن به نام دین و با برداشت از قرآن کریم اتفاق می‌افتد، اعلام کرد: برداشت‌های غلط و قرائت‌های گمراه از متن دین موجب انحرافی می‌شود که اگر خداوند جلوی این گمراهی‌ها را توسط برخی از افراد همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها نگیرد، فساد و گمراهی گسترش می‌یابد.

ویبا بیان اینکه تفکر ناب اسلام که در نظام جمهوری اسلامی به وسیله حضرت امام پایه‌ریزی شد و با وجود بیانات مقام معظم رهبری تداوم پیدا می‌کند، اعلام کرد: گرچه همیشه مبارزه با امپریالیسم و مبارزه با استکبار و تفکر فرعونی آمریکا وجود دارد اما  تفکر ناب اسلامی باید با همین بالندگی و پویایی در ملت ما باقی بماند تا کرامت، عزت و هویت ملی ما ماندگار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تا چهلم شهادت سردار قاسم سلیمانی این برنامه‌های تبیین معارف دین و نگاه اسلام ناب و تبیین ابعاد شخصیت شهید سلیمانی را برای جامعه در سطح کشور اجرا کند.

حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: نباید به برنامه‌های مقطعی و زودگذر بسنده شود بلکه باید به صورت متنوع و متکثر با حضور مخاطبان مختلف از اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، دانشگاهیان، بانوان و غیره برنامه‌های تبیینی برگزار شود تا تفکر و اندیشه اسلام ناب که مجاهدانی مانند سلیمانی را پرورش می‌دهد تقویت شود.

اعلام برنامه‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه ستاد شئون کردستان ویژه شهادت سردار سلیمانی

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه برنامه‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی که باید توسط ستاد شئون در استان کردستان اجرا شود، را اعلام کرد و گفت: محتوای برنامه‌هایی که باید در راستای شهادت سردار سلیمانی برگزار شود شامل الگوسازی تربیتی و معرفی تربیت‌شدگان مکتب امام راحل همراه با ویژگی‌های ممتاز سردار سلیمانی مانند اخلاص، تقید به نماز اول وقت، تکریم خانواده شهدا، استکبارستیزی است.

حجت‌الاسلام علی رستمی افزود: کلید واژه‌هایی از جمله مضاعف شدن انگیزه جبهه مقاومت، پیروزی قطعی، ملت عزیز ایران مکتب امام خمینی، روح انتقام سخت، در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برداشت شده که بناست این کلید واژه‌ها برای مخاطبان بیشتر تبیین و تشریح شود.

وی به محورهای عملیاتی ابلاغیه سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و بیان کرد: باید از هرگونه تصدیگری دولتی و حاکمیتی پرهیز شود و از عموم مردم خواسته شود در راستای نصب پلاکار و عکس شهید سلیمانی اهتمام ورزند.

وی برگزاری 40 برنامه دینی با حضور سخنرانان و مداحان در سطح کشور که یکی از این برنامه‌ها در سنندج برگزار می‌شود، را از دیگر برنامه‌های ابلاغیه سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا، راه‌اندازی نهضت کار خیر و خدمات‌رسانی به نیابت از شهید سلیمانی نیز باید مورد توجه ادارات و مسوولان قرار گیرد.

برگزاری مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در مسجد جامع سنندج

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و عنوان کرد: این شورا در راستای گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در همان ساعات اولیه روز جمعه براساس وظیفه خود هماهنگی برنامه راهپیمایی بعد از اقامه نماز جمعه، انتشار بیانیه و برگزاری مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی در مسجد جامع سنندج نیز انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات اعلام کرد: برای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در مسجد جامع با  همکاری مخابرات کردستان 70 هزار پیامک برای عموم مردم ارسال شده است.

وی اضافه کرد: سه شنبه شب در مهدیه سنندج مراسم عمومی ویژه گرامیداشت یاد و خاطر شهید سردار سلیمانی با حضور بیش از یک‌هزار نفر بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه سایر اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ویژه شهادت سردار سلیمانی اعلام کردند و مقرر شد، روز سه شنبه در جلسه دیگری این برنامه‌ها تصویب و تدوین شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر