کد خبر: 984367
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
گزارش «جوان» از آخرین تمرین تیم امید پیش از پرواز به تایلند برای حضور در انتخابی المپیک
کمپ شماره ۲ مجموعــه ورزشی آزادی تهران، دیروز روز شلوغی داشت، آخرین تمرین تیم فوتبال امید که برای حضور در انتخابی المپیک آماده می‌شود، سبب شده بود خیلی از پیشکسوتان و موسپیدکرده‌های فوتبال خودشان را به غرب تهران برسانند تا قوت‌قلبی برای شاگردان حمید استیلی باشند.
مانی سعيدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی مأموریت تیم فوتبال امید برای صعود به المپیک از پنج‌شنبه آینده و از بازی مقابل ازبکستان آغاز می‌شود که فضای آخرین تمرین این تیم در تهران که دیروز برگزار شد، نمایی از وحدت و پشتیبانی اهالی فوتبال از تیم فوتبال امید بود. تیمی که ۴۵ سال است در حسرت صعود به المپیک بسر می‌برد، این‌بار با وجود ناامیدی‌های زیادی که وجود دارد، امیدهایمان با توجه به نوشته روی بنر نصب شده در مرکز ملی فوتبال، می‌خواهند تاریخ را جسورانه بنویسند.

قرمز و آبی حامی تیم امید شدند
همین بود که دیروز از آبی و قرمز گرفته تا خیلی دیگر از پیشکسوتان و حتی ملی‌پوشان بزرگسال به کمپ شماره ۲ آمده بودند تا با بدرقه‌شان این پیام را به حمید استیلی و شاگردانش برسانند که نمی‌خواهند حسرتی که به دل آن‌ها مانده برای تیم فعلی تکرار شود. در بین مهمانان ویژه تمرین دیروز تیم امید همه جور چهره مشهور می‌توانستید ببینید. مانند ستاره‌های نسل طلایی ۹۸ مانند احمد عابدزاده، جواد زرینچه، مهرداد میناوند و کریم باقری که آمده بودند تا به حمید استیلی، هم‌تیمی‌شان در آن تیم رؤیایی قوت‌قلب بدهند.

حسن روشن هم آمده بود، یکی از بازیکنان آخرین نسل فوتبال ایران که به المپیک رفت، المپیک ۱۹۷۶ مونترال. روشن هم آمده بود تا از تجربیاتش برای بچه‌های جوان تیم استیلی بگوید تا شاید آن‌ها بتوانند اولین نسل پس از نسل حسن روشن باشند که حضور در المپیک را تجربه می‌کنند. مربیان و مدیران تیم سابق امید هم بودند، از محمد مایلی‌کهن و علیرضا منصوریان گرفته تا حبیب کاشانی. تیم ملی بزرگسالان هم در تمرین دیروز امید‌ها دو نماینده ویژه داشت، وریا غفوری و وحید هاشمیان که آن‌ها هم آمده بودند تا وحدت فوتبال ملی را به نمایش بگذارند.

آمدیم به امید‌ها روحیه بدهیم
«آمدیم که از نظر روحی کمک‌شان کنیم»، این را کریم باقری می‌گوید و ادامه می‌دهد: «این تیم به نظر پتانسیل خیلی خوبی دارد، چون اکثر بازیکنان در لیگ برتر بازی می‌کنند و لژیونر دارند. این تیم تدارکات خوبی داشته و بازی‌های خوبی پشت سر گذاشته است. بازی‌های سختی پیش‌روی این تیم است، اما امیدواریم که تیم امید بعد از چند دوره بتواند به المپیک صعود کند.»

هرچند دیروز پیشکسوتانی که به تمرین تیم آمده بودند، سعی می‌کردند از امید به صعود بگویند، اما مهرداد میناوند که می‌گوید خودش سابقه یک‌بار ناکامی با تیم امید برای صعود به المپیک را دارد، در صحبت‌هایش با خبرنگاران تأکید کرد که باید به شرایطی که تیم امید برای آماده‌سازی داشته است منطقی نگاه کرد: «خودم یک دوره در تیم امید و مقدماتی المپیک بودم و خاطرات تلخی دارم. هر چند سال هم که می‌گذرد و می‌گویند این بهترین تیم امید است، من یاد تیم خودمان می‌افتم که آقای کریم باقری، مهدوی‌کیا، نیما نکیسا و... بودند که بعداً به تیم بزرگسالان راه پیدا کردند. امیدوارم این اتفاق بزرگ بیفتد. البته کار سختی است و اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم سه، چهار مربی عوض شدند.»

همدل برای طلسم‌شکنی
با این حال بازیکنان تیم امید می‌گویند همدل شده‌اند که این‌بار طلسم‌شکنی کنند. این را می‌توان از بین صحبت‌های ملی‌پوشان امید بیرون کشید، مانند امید نورافکن، کاپیتان تیم امید که معتقد است همه از نام ایران در فوتبال آسیا می‌ترسند و این برگ برنده آن‌ها در تایلند خواهد بود: «با تمام مشکلاتی که وجود دارد، جزو قدرت‌های اول آسیا در فوتبال هستیم و همه تیم‌های آسیایی از ما می‌ترسند. ما هم با تمام قوا به مسابقات می‌رویم تا برای اسم ایران بجنگیم.»

محمد محبی، مهاجم سپاهان که در زمان ویلموتس به ترکیب تیم ملی بزرگسالان راه یافت و امروز هم یکی از ستاره‌های تیم امید برای صعود به المپیک است، از هم‌قسم شدن ملی‌پوشان برای صعود می‌گوید: «در بازی‌های دوستانه‌ای که با قطر و ازبکستان داشتیم از آن‌ها خیلی سرتر بودیم، بازیکنانی که در ترکیب امید حضور دارند جزو بهترین‌های لیگ برتر هستند و تمام انرژی‌مان را می‌گذاریم که بعد از ۴۵ سال به المپیک برویم.»

مهدی قائدی پس از درخشش فوق‌العاده در خط حمله استقلال، حالا یکی از امید‌های تیم ایران در انتخابی المپیک است. او هم معتقد است که حریفان سرسختی مانند کره، چین و ازبکستان نمی‌توانند سد راه‌شان باشند: «همگروه‌های ما تیم‌هایی هستند که در رده سنی زیر ۲۳ سال، ابرقدرت‌های آسیا هستند، ولی ما ایران هستیم و می‌خواهیم صعود کنیم و این چیز‌ها نمی‌تواند جلودار ما باشد.» حمید استیلی، سرمربی تیم امید هم مهم‌ترین مشکل تیم را فاز دفاعی می‌داند که روی حل آن کار کرده‌اند: «مهم‌ترین مسئله برای ما دفاع تیمی است و با وجود اینکه زمان کمی داشتیم تا اینجا خوب پیش رفتیم. دفاع تیمی ما باید از دفاع فردی بهتر شود و قطعاً روی این موضوع کار می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار