کد خبر: 984354
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
در شرایطی که نتایج جدید‌ترین نظرسنجی در اراضی اشغالی از پیشتازی ائتلاف آبی و سفید در برابر حزب لیکود حکایت دارد، رئیس یکی از احزاب رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی وقوع اتفاقات شگفت‌آور در انتخابات پیش‌رو، گفت ائتلاف راستگرا از هم پاشیده و دیگر وجود ندارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: این درحالی است که به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو امیدوار است با در انداختن طرح آتش‌بسی بلندمدت با حماس و تبادل اسرا در آستانه انتخابات، خود را از شکست آتی برهاند و همچنان در رأس قدرت بماند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» روز چهار شنبه پیش‌بینی کرد که در انتخابات سراسری آتی در فلسطین اشغالی، «اتفاق‌های شگفت‌آوری» رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» لیبرمن در گفتگو با شبکه رادیویی «کان» گفت ائتلاف احزاب راستگرا به رهبری حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو از هم پاشیده و دیگر وجود ندارد.

وی در توضیح این اظهارنظر خود گفت: «شنیده‌ام که حداقل برخی از ارتدوکس‌های افراطی از ائتلاف نتانیاهو جدا شده‌اند. این ائتلاف دیگر وجود ندارد و فرو پاشیده است.» این سیاستمدار صهیونیست با رد نتایج نظرسنجی‌هایی که این روز‌ها در فلسطین اشغالی درباره انتخابات برگزار می‌شود، توضیح داد: «خیلی مطمئن نیستم که نتایج انتخابات مانند چیزی که امروز در نظرسنجی‌ها شاهد هستیم، باشد. اتفاقات بسیاری هست که نمی‌توانیم حدس بزنیم. کارزار انتخاباتی بسیار فشرده خواهد بود و هیجانات کوتاه و زودگذر را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.» سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. در چنین شرایطی تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی حاکی از آن است که اگر انتخابات پارلمانی امروز برگزار شود، ائتلاف آبی و سفید به رهبری بنی‌گانتس ۳۴ کرسی و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو به‌رغم پیروزی مجدد او در انتخابات درون حزبی و گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش شانس پیروزی‌اش در انتخابات، ۳۲ کرسی را کسب خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس
همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض درباره وجود توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس فراگیر، وزیر همکاری منطقه‌ای این رژیم از قریب‌الوقوع بودن امضای چنین توافقنامه‌ای خبر داد.

تساحی هنغبی، وزیر همکاری منطقه‌ای در دولت موقت رژیم صهیونیستی گفت: موانعی درباره توافق فراگیر با حماس وجود دارد و آن پافشاری حماس بر عدم بررسی پرونده سربازان اسیر اسرائیلی قبل از توافق درباره آزادشدگان در معامله گلعاد شلیط است که اسرائیل مجدداً آن‌ها را بازداشت کرده است، به هر حال این مسئله درحال بررسی است. وی مدعی نزدیک بودن امضای توافق با حماس شد. آوی دیختر، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: در مذاکرات کنونی همواره میانجیگرانی هستند. از مدت‌ها قبل مصری‌ها میانجیگر هستند. در نهایت به توافق خواهیم رسید.

اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: بدون بازگرداندن سربازان و شهروندان بازداشتی اسرائیل توسط حماس هیچ آتش‌بسی با غزه صورت نمی‌گیرد. منابع اسرائیلی پیش‌تر ادعا کرده بودند، توافق آتش‌بس با حماس گسترده‌تر خواهد بود و گروه‌های اروپایی و امریکایی زیادی در آن مداخله خواهند داشت. به ادعای الشرق‌الاوسط، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس با تونی بلر، فرستاده کمیته چهارجانبه بین‌المللی و نمایندگان امریکا، سوئیس، آلمان و فرانسه دیدار کرد و درباره امکان به رسمیت شناخته شدن حماس در ازای تغییر روشش و دست کشیدن از اقدام نظامی بحث شد.

این منابع مدعی شده‌اند، گفتگو‌های زیادی داخل حماس و نیز بین این جنبش و جهاد اسلامی صورت گرفته است. اسرائیلی‌ها نیز اختلافاتی در این باره حتی در داخل دستگاه‌های امنیتی دارند و شاباک همچنان موضع محتاطانه‌ای درباره قرارداد تبادل اسرا دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت اسرائیل درباره این موضوع تصمیم نهایی را می‌گیرد. به نظر می‌رسد تغییر لحن وزرای نزدیک به نتانیاهو به نفع توافق با حماس نشان‌دهنده تمایل نتانیاهو به این توافق باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار