کد خبر: 984077
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مدیرکل امور ورزشی تعاون کار و رفاه اجتماعی
آسیب‌های شغلی همواره در کمین کارگران است. ورزش از جمله مواردی است که می‌تواند دراین زمینه باعث تاثیرات بسزایی داشته باشدو عاملی برای جلوگیری باشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین : فرزاد حیدری مدیرکل امور ورزشی تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ما همواره به خاطر اینکه کارگران مان در بهترین شرایط کاری قرار گیرند همواره سعی کرده ایم با کارفرمایان آن‌ها این توضیه را داشته باشیم که ورزش و طرح سلامت کارگران را مد نظر داشته باشد. برای همین در سال مسابقات ورزشی زیادی را برگزار می‌کنیم. مهمترین مسابقات در سال در دو بخش نیمه اول و نیمه دوم سال برگزار می‌شود. امسال در بخش اول مسابقات جهانی اسپانیا را داشتیم که توانستیم در رنکینگ دنیا عنوان سومی را کسب کنیم که واقعا کار بزرگی صورت گرفت. در نیمه دوم سال هم در مسابقات کمپانی‌ها ما تیم فوتبال را اعزام کردیم که خدارا شکر توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم.
وی افزود: طبق برنامه ریزی که در ابتدای سال داشتیم برنامه بیش از ۹۰ رویداد را در ایام خاص در نظر گرفتیم که تا امروز بیش از ۶۰ مسابقه را برگزار کردیم و انشاله اگر اعتبارات هم پرداخت شود بقیه مسابقات را طبق برنامه برگزار خواهیم کرد.
حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: به طور کلی هدف از برگزاری مسابقات ورزشی در جامعه کارگری بالا بردن روحیه نشاط است. به طور عملی در دنیا ثابت شده اگر کارگری در محیطی شاد و مفرح بخش کار کند قطعا بازدهی کار بالا خواهد رفت ضمن اینکه همواره کارگران با توجه به اینکه در معرض آسیب‌های شغلی هستند این کار می‌تواند آمادگی آن‌ها را در این مواقع بالا برده و اجازه ندهد آسیب دیدگی جسمانی برای کارگر بوجود آید.
مدیرکل امور ورزشی کارگران گفت: وزیر محترم آقای شریعتمداری همواره تاکید زیادی برای سلامت خانواده کارگر داشته اند که ما از طریق ورزش درصدد رفع این موضوع هستیم. برگزاری جشنواره‌های ورزشی فرهنگی یکی از اولویت‌های ما در این بخش است و سعی داریم با نشاط را به خانواده کارگران عزیز بیاوریم. چند روز پیش طی جشنواره‌ای با عنوان یلدا سعی کردیم تا به روش‌های مختلف شادابی و نشاط را برای خانواده این عزیزان فراهم کنیم.
وی در خاتمه افزود: معتقدم ما عملا به نوعی فقرزدایی ورزشی مبتلا هستیم برای همین در نظر داریم تا با مباحث علمی با این روش مقابله کنیم. فقر حرکتی امروز در همه مشاغل جوامع‌ها به وضوح دیده می‌شود و ما بدنبال درمان فقر حرکتی هستیم. من همواره از کارفرمایان خواسته ام تا به ورزش کارگران بها دهند و تاثیر آن را در روند کاری مشاهده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار