کد خبر: 983954
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: قیمت طلا در معاملات دیروز بازار جهانی در پی تحولات جدید خاورمیانه که تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد در دو ماه اخیر ایستاد.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۳ /۰ درصد افزایش داشت و به هزار و ۵۱۴ دلار و ۵۶ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در هزار و ۵۱۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ عمدتاً به دلیل جنگ تجاری ۱۷ماهه امریکا و چین و تأثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی، حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

مقامات امریکایی روز یک‌شنبه از حملات هوایی به مواضع گروه حشد شعبی در عراق خبر دادند و اعلام کردند ممکن است برای دفاع از منافع امریکا، اقدامات بیشتری انجام دهند. اعلام این خبر در معاملات دیروز که در آستانه پایان سال میلادی حجم خرید و فروش در بازار اندک بود، باعث ریسک گریزی سرمایه‌گذاران و افزایش تقاضا برای طلا شد.
سرمایه‌گذاران همچنین به تحولات پیرامون توافق تجاری امریکا و چین چشم دوخته‌اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا هفته گذشته گفته بود یک مراسم امضا برای نخستین فاز توافق تجاری وجود خواهد داشت.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۹ /۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۸/ ۰ درصد رشد به ۹۵۲ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲ /۰ درصد افزایش، یک هزار و ۹۰۹ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار