کد خبر: 983906
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: اگر با همین شرایط بخواهیم به المپیک برویم، قطعا نمی‌توانیم مدال کسب کنیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حسن ملکی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد عملکرد تیم ملی در مسیر المپیک و کسب دو سهمیه چیست، اظهار داشت: ابتدا باید به مسئولان فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برای عبور از این مسیر خسته‌نباشید بگویم. اما اگر در اصل بخواهیم در مورد سهمیه المپیک صحبت کنیم، نتایج راضی‌کننده نیست. البته عسگری دو سال است که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفته و قبل از دو سال ما همه آن شانس‌ها را در مسیر کسب امتیاز المپیکی از دست داده بودیم. واقعیت ماجرا این است که گرفتن امتیاز سخت بود، چون کشور‌های دیگر از آن دو سال استفاده کرده بودند و امتیاز‌های لازم را جمع آوری کرده بودند. به همین دلیل بچه‌های ما کار سختی را پیش رو داشتند، اما با این شرایط گرفتن دو سهمیه قانع‌کننده است.

وی افزود: افسوس می‌خورم که چرا سجاد مردانی موفق نشد سهمیه المپیک را کسب کند، چون او لیاقت حضور در المپیک توکیو را داشت و اگر می‌توانست به المپیک برود، شانس کسب مدال را داشت. هر چند که کارشناسان معتقدند که احتمال گرفتن مدال توسط سجاد خیلی کم بود، اما من معتقدم با توجه به تمریناتی که مردانی داشت، اگر نقطه‌ضعف‌های خود را پوشش می‌داد، می‌توانست مدال‌آوری کند.

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که نتایج بازیکنان در فینال گرندپری مسکو راضی‌کننده نبود و این نوع مبارزه کردن‌ها زنگ خطری برای تکواندو است و احتمال دارد با این روند کار تکواندو در المپیک سخت شود، گفت: اگر با همین شرایط بخواهیم به المپیک برویم، قطعا نمی‌توانیم مدال کسب کنیم. اگر بتوانیم از امروز نقطه‌ضعف‌ها را پوشش دهیم و روی مسائل ذهنی کار کنیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم. هرچند که خیلی‌ها معتقدند مسائل ذهنی وجود ندارد، اما بنده معتقدم که مسائل ذهنی وجود دارد و مسائل تکنیکی و تاکتیکی بدنی بچه‌ها نیازمند ترمیم است. وقتی یک بازیکن به مسابقات بین‌المللی مهم اعزام می‌شود باید ۳ فاکتور مهم را داشته باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو اظهار داشت: رمز موفقیت تکواندو رعایت کردن این ۳ فاکتور است، مهارت‌های آمادگی جسمانی، مهارت‌های تکنیکی (تکنیک و تاکتیک)، مهارت‌های ذهنی. وقتی بچه‌های ما می‌توانند راحت به المپیک بروند، آیا می‌توانند خودشان را به درصد بالای این ۳ فاکتور برسانند؟ اگر بتوانند، قطعا می‌توانند در المپیک موفق شوند، اما اگر از این ۳ فاکتور، حتی یکی به درصد بالا نرسد، حتما با مشکل روبرو خواهند شد. خصوصا در بحث مهارت‌های ذهنی حتی اگر در آمادگی‌های جسمانی و فنی ورزشکار در سطح بالایی باشد، باز هم به مشکل خواهد خورد، چون این مغز است که فرمان می‌دهد ورزشکار چه رفتاری را انجام دهد. پس اگر ما از نظر آمادگی ذهنی در سطح بالایی باشیم، می‌توانیم موفقیت‌ها را تضمین کنیم.

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید دلیل شکست ملی‌پوشان در راند سوم به خاطر مسائل ذهنی بود، گفت: ما در راند سوم همیشه شاهد بودیم بچه‌هایمان با مشکل روبرو می‌شوند. این یعنی چه؟ این یعنی ما از لحاظ آمادگی ذهنی و آمادگی جسمانی و حتی فنی شرایط خوبی را نداریم، چون ما از یک الگوی خاص پیروی می‌کردیم (کف‌دو لیو و مشت‌نریو) ما باید روشی را طراحی کنیم که بچه‌ها دارای تنوع تکنیک باشند و آن را در مسابقات اجرا کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو، خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به زمان باقیمانده تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرایطی فراهم شود بچه‌ها بتوانند در ۳ فاکتور مذکور خود را به سطح بالا برسانند تا با بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به کشورمان بازگردند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار