کد خبر: 983840
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
مربی تیم کشتی آزاد بازار بزرگ ایران با بیان اینکه کریمی و یزدانی بر خلاف برخی اخبار مشکلی ندارند و مثل بقیه کشتی‌گیران در حال تمرین هستند، گفت: کریمی خودش خواست که در فینال کشتی بگیرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مصطفی میرعمادیان درباره بحث‌ها و حواشی پیرامون آسیب‌دیدگی حسن یزدانی و علیرضا کریمی در جریان رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، اظهار کرد: ابتدا باید این را بگویم که همه می‌دانیم کشتی یک رشته بسیار پرآسیب و پرخطری است که حتی به دلیل همین مسائل تا آستانه حذف از المپیک نیز پیش رفت. کشتی ورزشی درگیرانه است که هر لحظه امکان دارد هر کشتی‌گیری در جریان تمرین، مسابقه و حتی یک نرمش ساده نیز دچار آسیب‌دیدگی شود.

* خواست خدا بود که یزدانی و کریمی ۷ ماه مانده به المپیک آسیب ببینند

مربی تیم بازار بزرگ ایران، افزود: ما از وضعیت آسیب‌دیدگی حسن یزدانی و علیرضا کریمی اطلاعی نداشتیم، اما تمام کشتی‌گیران به هر حال آسیب‌دیدگی‌هایی کوچک و یا بزرگ به همراه دارند، اما با این وجود کشتی هم می‌گیرند. یزدانی و کریمی نیز دردی بسیار کهنه و قدیمی داشتند و خواست خدا این بود که در جریان این مسابقات و ۷ ماه مانده به المپیک این اتفاق برایشان بیفتد. اگر ۱۰ روز مانده به المپیک این اتفاق بریشان رخ می‌داد چه کار می‌خواستیم بکنیم؟

* آسیب‌دیدگی یزدانی از بدشانسی ما بود

وی خاطرنشان کرد: حسن یزدانی در جریان تمرین و مرور فن بسیار ساده با یک کشتی‌گیر ۵۵ کیلوگرمی در حالت ایستاده به یکباره زانویش قفل کرد و دیگر نتوانست ادامه بدهد. این اتفاق ممکن بود در اردو‌های تیم ملی یا هر مسابقه‌ای برای او بیفتد، اما از شانس بد ما این اتفاق در جریان تمرینات تیم ما رخ داد.

* کریمی گفت مقابل هند پایم جا ماند

میرعمادیان در ادامه با اشاره به آسیب‌دیدگی علیرضا کریمی، گفت: کریمی نیز تا روز مسابقات هیچ مشکلی نداشت، اما بعد از مبارزه نخست، به ما گفت مقابل هند پایم جا ماند و احساس درد داشتم. ما هم به او گفتیم از خودت مراقبت کن و به همین خاطر نیز در کشتی دوم از محمدجواد ابراهیمی استفاده کردیم.

* از بالا گفتند اگر کریمی می‌تواند در فینال کشتی بگیرد

مربی تیم قهرمان کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، افزود: با توجه به شرایطی که برای کریمی به وجود آمد و به ما اعلام کرد در کشتی نخست دچار درد شده است، علاوه بر نام او، نام محمدجواد ابراهیمی را نیز در وزن ۹۲ کیلوگرم در لیست دیدار فینال قرار دادیم. ظهر روز مسابقه فینال بود که مدیران ارشد تیم تماس گرفتند و گفتند از آنجایی که حسن یزدانی برند تیم بوده و به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته برای بازار بزرگ کشتی بگیرد، با علیرضا کریمی به عنوان دیگر چهره شاخص تیم ملی، صحبت کنید که اگر شرایطش را دارد در دیدار فینال کشتی بگیرد اگر نه که هیچ.

* کریمی خودش خواست کشتی بگیرد

وی ادامه داد: به والله بعد از خوردن ناهار سر میز به علی کریمی گفتیم شرایطت چگونه است و آیا می‌توانی در فینال کشتی بگیری؟ حتی به او گفتیم اصلا فکر ما را نکن که او در جواب گفت "کشتی می‌گیرم" و حتی اعلام کرد "پایم را فیکس کنید مشکلی برای کشتی گرفتن ندارم. " ما حتی پزشک تیم را صدا زدیم تا از او هم مشورت بگیریم که او نیز گفت آثاری از ضرب خوردگی و کبودی نمی‌بیند و اگر هم دردی دارد باید توسط ام آر آی مشخص شود.

* تا دیدیم کریمی درد دارد کشتی را قطع کردیم!

میرعمادیان افزود: بنابراین با توجه به خواست علیرضا کریمی برای کشتی گرفتن و همچنین نظر پزشک تیم، در نهایت تصمیم گرفتیم کریمی را در فینال به روی تشک بفرستیم. در تایم دوم فینال وقتی دیدیم کریمی احساس درد دارد و نمی‌تواند کشتی را ادامه بدهد بلافاصله کشتی را قطع کردیم تا آسیب‌دیدگی‌اش تشدید نشود.

* رضایی فکر کرد کریمی لج کرده اینطور مبارزه می‌کند!

وی در پاسخ به این سوال که بر خلاف این موضوع و بر اساس مشاهدات ما، علیرضا رضایی مدیر فنی تیم دانشگاه آزاد با دیدن شرایط دشوار کریمی به سوی پژمان درستکار آمد و از او خواست جلوی ادامه مبارزه کریمی را بگیرد که در نهایت این مبارزه پس از گوشزد علیرضا رضایی قطع شد، گفت: هیچ کس از آسیب‌دیدگی علیرضا کریمی خبر نداشت! هیچ کس جز خود او نمی‌دانست که آسیب‌دیدگی دارد. پس از آنکه کریمی از حریفش عقب افتاد برای علیرضا رضایی نیز این سوال پیش آمده بود که چرا کریمی اینطور کشتی می‌گیرد؟ آیا لج کرده یا مشکلی دارد که اینطور مبارزه می‌کند؟

* کریمی و یزدانی مثل بقیه در حال تمرین هستند!

مربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی در پاسخ به این سوال که با توجه به جلو بودن ۶ بر یک تیمش در دیدار فینال و مسجل شدن قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها، آیا بهتر نبود با همه این اوصاف کریمی به میدان نرود، گفت: ما جواد ابراهیمی را هم داشتیم که ۲ هفته قبل از آن توانسته بود همین حریف را ۱۰ بر یک شکست دهد، بنابراین مشکلی بابت نرفتن کریمی بر رویتشک نبود، اما همانطور که گفتم او خودش خواست که در فینال کشتی بگیرد. دیگر نمی‌دانم چرا چنین تصمیمی را گرفت؟ البته تا همین امروز هم ده مدل درباره مصدومیت کریمی صحبت شده است و حتی گفته‌اند ۴ ماه دیگر برمی‌گردد، اما خودش گفته مثل بقیه کشتی‌گیران تمرین می‌کنم و حتی حسن یزدانی هم که تمریناتش را بدون مشکل ادامه می‌دهد!

* حتما طا‌ها آکگل هم در تمرین ما مصدوم شده است!

وی افزود: باز جای شکرش باقی است که این یزدانی و کریمی ۷ ماه مانده به المپیک آسیب‌دیدگی‌شان مشخص شد نه ۵ روز مانده به المپیک. این هم از شانس ماست. امروز برخی دوستان به شوخی می‌گفتند حتما طا‌ها آکگل هم در تمرینات ایران مال آسیب دیده است. کشتی در راه المپیک است و نیاز به آرامش دارد. نباید انقدر مسائل طبیعی را بزرگ جلوه دهیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار